« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
نماینده ولی‌فقیه در استان:
نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یاسوج گفت: پرداخت زکات واجب و از توصیه‌های مهم دینی است.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛ اولین جلسه شورای زکات استان در سال جاری با حضور امام‌جمعه یاسوج و سایر اعضای این شورا در دفتر امام‌جمعه برگزار شد.

حجه الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در استان در این جلسه بابیان اینکه زکات ازجمله مهم‌ترین واجبات است و تأکید بسیاری بر آن شده است، گفت: زکات واجب و از توصیه‌های مهم دینی است و باید تمام شرایط برای پرداخت زکات فراهم شود.


وی با اشاره به اینکه زکات از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی اسلام است، افزود: در استان مبنای پرداخت زکات غلات است که باید برای سایر سرمایه‌ها ازجمله نقدینگی، دام و دیگر محصولات کشاورزی مشمول پرداخت هم برنامه‌ریزی شود.

امام‌جمعه یاسوج با اشاره به نتایج مشارکت‌های مؤمنانه در جامعه افزود: وقتی مؤمنان به کمک همدیگر بشتابند، بسیاری از آسیب‌ها در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی برطرف می‌شود.

قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه، گفت: سال گذشته هفت میلیارد و 8۰۰ میلیون تومان زکات، در استان جمع‌آوری شد که در زمینه مسکن نیازمندان، تعمیرات، کمک‌های درمانی و معیشتی، جهیزیه و بخشی هم در زمینه پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

مبشری با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته برای مراکز عام‌المنفعه هزینه شد، گفت: امیدواریم امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مبالغ جمع‌آوری زکات را بیشتر به سمت‌وسوی نیازمندان ببریم و مشکلات آن‌ها را حل‌وفصل کنیم.

وی به هدف‌گذاری 16 میلیارد تومانی برای جمع‌آوری زکات در سال جاری اشاره و بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد 1300 روستای مشمول زکات دارد که باید بااطلاع رسانی و تبلیغات درست در این مناطق به هدف‌گذاری و تعهد خود برسیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد از ادامه فعالیت‌های شبکه استانی دنا، برای گسترش هر چه بیشتر فرهنگ دینی خبر داد و افزود: در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته شد و همکاری‌ها برای تعمیق باور‌های دینی با مجموعه ستاد زکات و سازمان جهاد کشاورزی ادامه دارد.
امیر رئوف تصریح کرد: در سال گذشته 3۸۸ قسمت برنامه با زمان حدود ۴۰۰ دقیقه، شامل خبر و تولید محتوا در خصوص برنامه‌های دینی و زکات در فضای مجازی تولید و در حوزه‌های صدا، سیما و خبر پخش شد.

وی همچنین از تولید و پخش مستند‌هایی با موضوع زکات خبر داد و افزود: این مستند‌ها شامل زکات برکت زندگی، خلوتگه راز و مهمانی است.

رئوف ضمن اعلام آمادگی با شورای زکات استان درخصوص ساخت فیلم و دیگر برنامه ها با موضوع زکات، گفت: سال گذشته ۵۰ مورد انیمیشن برکت در کنار سخنرانی‌ها در جدول پخش برنامه‌های این شبکه قرار گرفت.

شایسته ذکر است؛  در این جلسه اعضای شورای زکات استان در خصوص راهکارهای چگونگی تحقق برنامه‌های پیش رو بحث و تبادل‌نظر کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: