« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۹۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
سیاسی
وزیر امور خارجه ایران احتمال مذاکره با آمریکا را پس از ترور سپهبد سلیمانی رد نمی کند.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از  اسپوتنیک، روزنامه اشپیگل آلمان نوشت: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران حتی پس از ترور سردار قاسم سلیمانی احتمال مذاکره با آمریکا را رد نمی کند، در صورتی که واشنگتن مسیر خود را تغییر داده و تحریم ها علیه ایران را لغو کند.

"وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این سوال که آیا احتمال مذاکره با آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی کمرنگ شده است، گفت: نه، من هرگز این احتمال را رد نمی کنم که مردم رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیت را بشناسند. برای ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید نشسته است. مهم است که آنها چگونه رفتار می کنند. دولت ترامپ می تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم ها را برداشته و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در پای میز مذاکره هستیم و این آنها بودند که میز مذاکره را ترک کردند.

ایالات متحده در سال 2018، به طور یک جانبه از توافق هسته ای با ایران (برجام) خارج شد و تحریم ها این کشور علیه تهران را دوباره از سر گرفت. دولت دونالد ترامپ لزوم کاهش صادرات نفت ایران به صفر را اعلام کرد و تحریم هایی را علیه متخلفین تحریم های جاری اعمال کرده است.

گفتنی است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سپهبد قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
جانباز شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
0
...... خود را به خواب زده یا از سر مستی حرف میزند . حضرت آفا خامنه أي براي آخرين بار در نماز جمعه به صراحت فرمودند با آمریکا مذاکره نمیکنیم .
چرا این آقایان نمیفهمند گوششان کر است یا به تعبیری گوششان مخملی است؟!!!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: