« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
گزارش تصویری
مراسم یادبود مدافع حرم ،زنده یاد"سرهنگ نوذر قدیمی" با حضور جمع زیادی از مردم در مصلی امام خمینی شهرستان لنده برگزار شد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:مراسم ترحیم سردار نوذر قدیمی امروز عصر 9 خرداد ماه، در مصلی امام خمینی شهر لنده با حضور خانواده این مدافع حرم  و احاد مردم ؛ مسئولان و همکاران و همرزمان ایشان درحالی برگزار شد که جمع زیادی از مردم نیز در مقابل این مصلی حضور داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه لنده در ابتدای این مراسم با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت مرحوم نوذر قدیمی گفت: بدون شک هر یک از نوذر قدیمی ها به خودی خود یک گردان تک نفره بودند که با حماسه های خود در دفاع مقدس و دفاع از حرم با مجاهدت و رشادت سینه های خود را آماج گلوله های داغ داعشیان کردند تا ملت ما در آسایش و آرامش زندگی کنند.
 

 سردار شکرالله واهبی زاده از فرماندهان دفاع مقدس و همرزم سردار نوذر قدیمی نیز در این مراسم با بیان ویژگیهای اخلاقی و خاطراتی از زنده یاد نوذر قدیمی گفت: نوذر قدیمی ظاهرا با مرک طبیعی از دنیا رفت اما بخاطر ۴۰ سال مجاهدت هم اکنون در کنار همرزمانش شهیدش آرمیده است.

فرمانده گردان خط شکن یا رسول در دفاع مقدس اظهار داشت:نوذر قدیمی بحق یکی از مجاهدین واقعی و مجاهد فی سبیل الله بود و من در مقابل نوذر یک عدد کوچک بودم او به به دلیل تسلط به علوم نطامی نیاز به فرمانده نداشت و هر فرماندهی به نوذر قدیمی نیاز داشت.


این فرمانده دوران دفاع مقدس و مدافع حرم تصریح کرد: مرحوم قدیمی هم چشم پاک بود و هم دست پاک او از پول جیب خودش و زن و بچه اش برای انقلاب اسلامی هزینه می کرد و هرگز به دنیا نچسبید که بهترین سند برای اظهاراتم اینست که نوذر قدیمی بعد از ۴۰ سال مجاهدت هنوز خانه ندارد و مستاجر می باشد. او جانباز بود و بارها شیمیایی شد و ایثارگرترین ایثارگری بود که پرونده ایثارگری نداشت و کمیسیون نرفت.

سید شکرالله واهبی زاده افزود: وقتی در کربلای 4 بچه ها در آتش شیمیایی رژیم بعث می سوختند نوذر قدیمی ماسک خود را به رزمنده ای می دهد و بدون ماسک به کمک سایر رزمندگان شتافت و تا پایان عملیات در منطقه با وجود مجروحیت ناشی از شیمیایی ماند و هرگز هم به دنبال استفاده از سهمیه از جانبازی نبود.

سردار واهبی زاده گفت: قدیمی در مقابل تیر و گلوله لبخند می زد و سرما و گرمای زیادی را برای امنیت این ملت تحمل کرد او در یک جایی سه روز غدا از گلویش بیرون نرفت.

وی افزود : نوذر یک گردان بود یک لشکر رفت .به من می گفت گفت: کوچک بودم که مادرم را از دست دادم و همیشه در شرایط سخت زندگی کردم و  حالا برای حفط ولایت حاضرم علی تک فرزند پسرم را فدای سید علی کنم.


در پایان این مراسم یادگار سردار نوذر قدیمی با حضور در پشت تریبون از عموم مردم و مسولان و همرزمان پدر تقدیر و تشکر نمود .

علی تک فرزند پسر مرحوم قدیمی از اینکه نتوانست جسد پدرش را در زادگاهش لنده تشییع و تدفین کند از مردمان شهرش پوزش طلبید و گفت:بابایم بی نظیر بود و عاشق علی (ع) به همین خاطر همواره ذکرش یا علی بود؛ و نام من را علی نهاد و در روز شهادت امام علی (ع) به دیار حق شتافت.

گفتنی است سرهنگ پاسدار مدافع حرم نوذر قدیمی در روز بیست ویکم رمضان 1398 در سالروز شهادت امام علی(ع) در محور نورآباد به یاسوج بر اثر سانحه تصادف به همرزمان شهیدش پیوست.

عکاس/امیر حسین رفیعی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
0
0
خدایا با شهدا مشهور شود من بچه فارس هستماین خبر سال ۴۰۲از اینترنت دیدم من سال ۸۴سرباز بودم آقای قدیمی در قسمت عملیات تیپ یاسوج بود واقعا حقش شهادت بود خیلی زرنگ باهوش خوشرو و دوست داشتنی بود واقعا اشکم ریخت ۱۸سال پیش دیدمش انگار الان جلویم هست به خانواده محترم و علی جان تسلیت میگم و میگم علی به پدرت افتخار کن و راهش را ادامه بده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: