« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۳
هواشناسی
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از عبور یک سامانه بارشی از نوار شمالی کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: فعالیت ابن سامانه بارشی موجب بارش باران در تعدادی از استان‌ها از جمله اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی و لرستان می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،احد وظیفه با اشاره به اینکه تحلیل نقشه‌ها و داده‌های پیش بینی هواشناسی، بیانگر عبور سامانه بارشی از نوار شمالی کشور طی سه روز آینده است، گفت: این سامانه سبب ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در شمال غرب، غرب و نوار شمالی کشور خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز (سه شنبه ۲۷ شهریور) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و در ساعات بعد از ظهر دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های زنجان و قزوین، دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی و شمال لرستان ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (چهارشنبه ۲۸ شهریور) مصادف با تاسوعای حسینی با تقویت سامانه بارشی، گستره فعالیت این سامانه به استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، مرکز، شمال شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی می‌رسد. شدت بارش در برخی مناطق آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، غرب زنجان، شمال قزوین، ارتفاعات البرز در استان‌های سمنان و شرق تهران، گیلان، مازندران، گلستان و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

به گفته وظیفه، پس فردا (پنجشنبه ۲۹ شهریور) به تدریج فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور کاهش می‌یابد و شدت بارش در شرق زنجان، استان‌های قزوین، البرز، ارتفاعات البرز در تهران و سمنان، استان مازندران و ارتفاعات غرب اصفهان است.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: از امروز تا روز جمعه (۲۷ تا ۳۰ شهریور) به سبب نفوذ جریانات شمالی، به طور میانگین کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد. همچنین دریای خزر در روز‌های سه شنبه تا پنجشنبه مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرد: در ساعات بعد از ظهر سه روز آینده، در استان‌های زاگرس جنوبی و مرکزی در برخی نقاط فارس، استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شرق بوشهر و شمال هرمزگان رشد ابر، وزش باد و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وظیفه همچنین تاکید کرد: در روز‌های چهارشنبه تا جمعه (۲۸ تا ۳۰ شهریور) در شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در بعضی ساعات گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع در پایان در مورد شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (چهارشنبه ۲۸ شهریور) کمی ابری، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۳۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود. همچنین تهران در روز پنجشنبه (۲۹ شهریور) مصادف با عاشورای حسینی نیمه ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و رگبار و رعد و برق با بیشترین و کمترین دمای ۳۱ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: