« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
یاسوج
معاون فرهنگی کمیته امداد کشور با مسئولین امور فرهنگی ادارات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، مسئولین مجتمع‌های فرهنگی تربیتی و روحانیون زکات و ائمه جماعات استان در محل اردوگاه فرهنگی این نهاد دیدار کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، حجه الاسلام حسین احمدیان معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور بابیان اینکه یکی از محورهای اساسی و موضوعات موردتوجه در کمیته امداد ارائه خدمات فرهنگی است و در همین زمینه اقدامات متعددی در این نهاد انجام‌شده است، گفت:  کار فرهنگی باید با محور قرآن و اهل‌بیت باشد و محور فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد قرآن و سیره عملی اهل‌بیت(ع) است.


وی با تأکید بر فعالیت همگانی در خصوص حل مشکلات فرهنگی افزود: توجه ویژه به دوره‌های آموزشی و تربیتی دانش آموزان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی مربیان پرورشی از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار حوزه فرهنگی باید باشد. 


حجه الاسلام احمدیان با اشاره به اینکه هدف از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد ازجمله برگزاری اردوهای زیارتی آشنایی با اهل‌بیت و قرآن است، گفت: اگر جوانی با خدا، قرآن و اهل‌بیت انس گرفت دیگر از آن‌ها جدا نمی‌شود و درنتیجه آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمتر می‌شود.


وی در خصوص آشنایی مردم و جامعه با احکام شرعی و دینی گفت: یکی از مشکلات به‌خصوص در بحث زکات این است که مردم نسبت به مسائل شرعی توجیه نیستند و احکام را نمی‌دانند و وظیفه روحانیون و ائمه جمعه و جماعات این است که مردم را با مسائل دینی آشنا کنند.


معاون فرهنگی کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه سیره و روش اهل‌بیت (ع) به زمان و مکان خاصی تعلق ندارد گفت: باید در هر مکان و زمانی پیام اهل‌بیت را به مردم برسانیم و هر جا فرصت کردیم تبلیغ و ترویج کنیم.


حجت‌الاسلام احمدیان با تأکید بر اینکه موضوعات اعتقادی بین نوجوانان و جوانان خانواده‌های مددجویان و همچنین فرزندان کارکنان کمیته امداد باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد گفت: ارتقاء بینش دینی و اعتقادی کارکنان کمیته امداد و خانواده‌های تحت پوشش، نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها و موفقیت برنامه‌های حمایتی دارد.


وی در پایان بر گسترش مباحث قرآنی، اجرای هرچه بهتر طرح فلاح، تداوم برگزاری اردوهای آموزشی و اعتقادی، آموزش مهارت‌های زندگی بخصوص برای جوانان و کوچک‌ترها را ازجمله برنامه‌هایی عنوان کرد که می‌تواند در نهادینه کردن موضوعات فرهنگی در خانواده‌ها بسیار اثرگذار باشد.


ارسلان جلال فرد قائم‌مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: امدادگری و خدمت به مردم نیازمند از ارزش بالایی برخوردار است.


وی برگزاری اردوهای فرهنگی، اردوهای آموزش خانواده و جوانان، جشنواره‌های قرآنی، اجرای برنامه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی زنان سرپرست خانوار، دوره‌های آموزشی برای زوج‌های جوان، تأمین اقلام فرهنگی و طرح اوقات فراغت را ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار این نهاد اعلام و بر تداوم اجرای بهتر آن‌ها تأکید کرد.





 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: