« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
بهبهان
مزرعه تحقیقاتی گل نرگس و گیاهان دارویی به مساحت دو هکتار و محصور شده، در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان راه اندازی شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، با حضور حاج آقا شفیعی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان،حجت الاسلام ناصری امام جمعه شهرستان ،مهندس مظفری فرماندار شهرستان،اعضای هیات رئیسه و جمعی از اساتید، مزرعه تحقیقاتی گل نرگس و گیاهان دارویی به مساحت دو هکتار در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان راه اندازی شد.



دکتر سید نژاد رئیس دانشگاه در مراسم افتتاح این طرح گفت: ضرورت ایجاد مزرعه تحقیقاتی همواره در شهرستان و دانشگاه احساس می شد که این مهم با پیگیری مسئولین دانشگاه در قالب مزرعه تحقیقاتی گل نرگس و گیاهان دارویی به سر انجام رسید. این مزرعه در پیشبرد تحقیقات دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همکاران هیات علمی دانشکده ها بسیار موثر می باشند.



دکتر فرجی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه نیز افزود این مزرعه از مصوبات نشست ماه گذشته  گل نرگس در دانشگاه با حضور نرگس کاران و مسئولین شهرستان و اعضاء هیات علمی دانشگاه با مهندس شمسایی مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بوده که ایشان قول مساعدت و حمایت از احداث آن را داده اند و از اهداف مهم آن تحقیقات گل نرگس با هدف بالا بردن کمی و کیفی تولید گل نرگس در شهرستان بهبهان می باشد ودر فاز اول این مزرعه با حمایت اداره منابع طبیعی شهرستان و آقای تجلی 20000پیاز گل نرگس کاشته شد.



دکتر پوررضایی مسئول مزرعه تحقیقاتی در خصوص طرح جامع تحقیقات گل نرگس و گیاهان دارویی ، به راه اندازی گلخانه و ایجاد کلکسیون درختان و درختچه های بومی استان و منطقه در آینده نزدیک در این مزرعه  خبر داد.



شایان ذکر است در حاشیه این افتتاح 40 اصله نهال درختان مثمر به میمنت چهلمین سال انقلاب اسلامی در این مزرعه تحقیقاتی کاشته شد.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: