« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۴۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
زهرا داوودی
در آستانه ی ماه های محرم و صفر ؛کمپین تامین 72 دستگاه آبسرد کن به نیت 72یار امام حسین (ع) در استان کهگیلویه و بویراحمد راه افتاده است...
پایگاه خبری آوای رودکوف - زهرا داوودی : محرم و صفر  در پیش است ماه هایی که اسلام را زنده نگه داشته و همه ی ما را با شور حسینی به یاد اباعبدالله و 72 یارش می اندازد، صحرای کربلا، عطش کودکان و دستان بریده ی ابوالفضل العباس (ع) همیشه ماندگار است .

در آن گرمای سوزان سپاه اموی آب فرات را بر اهل بیت (ع) بستند تا آنان تسلیم گردند. حضرت ابوالفضل (ع) که لب‌هاى خشکیده و چهره‌هاى پریشان فرزندان برادر و دیگر یاران را از شدت تشنگى می دید، قلب مهربانش  آتش گرفت. با این حال به لشکریان کفر حمله کرد، تا راهى گشوده و کودکان را سیراب کند.

در روز دهـم محرم شدت بانگ العطش کودکان دلش را بیشتر به درد آورد، مشکى برداشت و در میان صفوف به هم فشرده دشمنان خدا رفـت، بـا آنـان درآویخت و از فرات دورشان ساخت، لحظه ای مشتى آب برداشت تا تشنگى خود را بـرطرف کند، لیکن مهربانى او اجازه نداد که قبل از برادر و کودکانش سیراب شود، پس آب را فرو ریخت.

همه ما بارها و بارها واقعه ی تلخ عاشورا و تاسوعای حسینی را شنیده ایم که امام حسین (ع) و خانواده ایشان در صحرای کربلا چه رنج ها و سختی ها کشیدند

تشنگی انسان را از پای در می آورد و  سیراب کردن افراد تشنه ثواب و اجر بسیاری دارد.

آبرسانی و سیراب كردن تشنگان از بالاترین تقربها و شایسته‌ترین اعمال است. رساندن آب به تشنگان و سیراب كردن آنان به قدری اهمیت دارد كه در روایات اسلامی، صدقه آب به عنوان بهترین صدقه معرفی شده و ثواب سیراب كردن با ثواب آزاد كردن بنده برابری می کند.

برای سیراب کردن مردم احادیثی ذکرشده که توجه شما را به ثواب آن جلب می نماید :
«هر كه تشنه‌ای را آب دهد خدایش از كوزه پر آب بهشتی كه پرمهر می‌باشد او را سیراب می‌سازد و هر كه به مؤمنی یك مشت آب بدهد خدا وی را از آتش آزاد می‌كند و هر كس به تشنه‌كامی در بیابان آب برساند با پیغمبران خدا وارد حوضهای قدس بهشتی می‌شود.

«و یا 5 نفرند که در قبرهایشان هستند در حالی كه پرونده آنها باز و ثواب اعمالشان در آن نوشته می‌شود: كسی كه نخلی (درختی) بكارد، كسی كه چاه آبی حفر كند، كسی كه مسجدی بنا كند، كسی كه كتاب مفیدی بنویسد و كسی كه فرزند صالح برجای بگذارد»

به همین دو حدیث بسنده می کنیم اما بدون شک احادیث بسیاری در ثواب آب رساندن مطرح شده است که در ثواب دنیوی و اخروی و برای به دست آوردن آنها باید سالها عبادت کرد اما سیراب کردن تشنگان یعنی ره صد ساله را یک شبه رفتن.

در حدیث دوم گفته شد کسی که چاه آبی حفر کند اجر عظیمی دارد آنچنان که در روزگاران قدیم برای سیراب کردن مسافرانی که از دیاری به دیار دیگر می رفتند در مسیرشان چاه آب حفر می شد تا بانیان این عمل خیر ثواب آن را کسب کنند.

 اکنون برای به دست آوردن این ثواب نیازی به حفر چاه نیست بلکه به صورت ساده تر کافی است یک دستگاه آب سرد کن خریداری و در مکان های عرصه سلامت مردم قرار دهید تا افراد تشنه سیراب شوند.

با توجه به اینکه در آستانه ی  ماه های محرم و صفر هستیم مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصمیم دارد آبسردکن مورد نیاز  مراکز درمانی و بیمارستان ها را در مناطق مختلف استان با یاری و همراهی نیکوکاران تامین کند.

 به همین سبب کمپین تامین 72  دستگاه آبسرد کن به نیت یاران امام حسین (ع) مد نظر قرار گرفت.

تا افرادی که به نیت لب تشنه ی امام حسین (ع) قصد نذری دارند بتوانند یک دستگاه آب سردکن خریداری و در اختیار مجمع خیرین سلامت استان قراردهند و یا اینکه هزینه خرید را به حساب مجمع خیرین سلامت واریز کنند تا نسبت به خرید اقدام شود.

هر دستگاه آبسردکن قیمتی بالغ بر 700 هزار تومان دارد ، که چند نفر هم می توانند بصورت مشارکتی یک دستگاه را خریداری  کنند که بدون شک ثواب دنیا و آخرت را خواهند داشت.

امید است با نیات خیرخواهانه شما در پایان ماه صفر 72 دستگاه آب سرد کن تامین گردد و در مراکز درمانی و بخش های بیمارستانی نصب شود شایان ذکر است در صورت تمایل نذر کنندگان نامشان بر روی دستگاه درج  می شود و مجمع خیرین سلامت حافظ این اثر ماندگار خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 09173438710 تماس بگیرید یا به مجمع خیرین سلامت استان واقع یاسوج ، خیابان ورزش جنب اداره گاز ، کوچه مولوی یک پلاک 26 مراجعه کنید.
یا مبلغ مورد نظرشان را به حساب بانکی شورای مشارکت زنان رفاه کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۱۸۵۴۶
جاری ۲۲۲۹۴۶۱۵۵ رفاه واریز کنند.

 گزارش: زهرا داوودی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
کاش کتابخانه رو هم تجهیز میکردید و چنتافرهنگسرامیزدید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
کاش کتابخانه رو هم تجهیز میکردید و چنتافرهنگسرامیزدید
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: