« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۰
لرها مردانی شجاع ،غیرتمندو ولایی هستند و اگر هم گرزی داشته بر سر دشمن زده است

به گزارش آوای دنا به نقل از فارس، عباس قائد رحمت نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی در جلسه نوبت عصر امروز سه‌شنبه پارلمان با استناد به ماده 24 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ برخی اتفاقات رخ داده در صحن علنی مجلس در شأن ملت و مجلس نیست.

ابوترابی که ریاست جلسه امروز را برعهده داشت از نماینده مذکور خواست که نام فردی را نبرد.

قائد رحمت با بیان اینکه من قصد ندارم اسم کسی را بیان کنم یادآور شد: دیروز برخی از آقایان راجع به بحث لر صحبت کردند؛ قومی که سینه خود را مقابل دشمن گرفته و اگر هم گرزی داشته برسر دشمن زده است.

وی حرف‌های مطرح شده در جلسه روز گذشته مجلس درباره اقوام لر را ناپسند توصیف کرد و افزود: لرها مردانی شجاع، غیرتمند و ولایی را نباید اینگونه خطاب کنیم؛ نباید آنها را به طبقات کوچک و بزرگ تقسیم کنیم.

این نماینده مردم در مجلس بر این نکته تأکید کرد که هیچگونه شکاف طبقاتی را قبول نداشته و اقداماتی که منجر به این مسئله را می‌شود را نادرست می‌داند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
لر با اصالت
|
Japan
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
0
0
آقای بزرگواری، خشک مغزی و چماقداری خود را به قومی ایرانی که آریایی ترین و قدیمی ترین قوم در میان مردم ایران هستند منتسب کردند. از مردم ایران عذرخواهی می کنم. هر طایفه ای جاهل دارد و این آقا هم سخنگوی مردمان مهربان و مودب و محجوب لر نیستند.

لرها افتخار فرهنگ ایران زمینند. کسانی که از چغازنبیل تا فلک الافلاک تا شوش و غار هومیان نمایشگاه هنرشان بوده است. از آیت الله بروجردی تا امام خمینی که خود را خویش لرها می دانستند تا دکتر زرین کوب و فرید قاسمی.

از سیاسیون شجاع این دوران نمی گوییم. اما شاید کریم خان زند تنها فرمانروایی بود که خود را وکیل ملت نامید و امیرکبیر در وصفش می گغت کاش مادر تاریخ، باز هم شیربچه ای لر بزاید تا مردم رنگ محبت ببینند.

آقای بزرگواری قطعا از ما نیست. نمایندگان لرزبان واقعا غیرتشان کجا رفته است که این جفا را تذکر دهند که ما نه چماقداریم و نه بی منطقیم؟

ما زخمی چماق امثال این آقا هستیم که چماقشان بر فراز سرزمین هایمان چرخید و هر نخبه ای را از محل خود فراری داد. حاشا و کلا که این آقا که بزگواریشان قطعا از لر بودن و خصایل ادب و شرم ایلیاتی به دور است، از ما باشد. ایشان کوچکی عرصه قدرت می کند و از ما مایه می گذارد.

از همه ملت ایران بایت این کوچکی ها عذر می خواهیم.

از مردم شریف و نجیب لر که کمربسته عزت و فرهنگ و ادب ایران بوده اند نیز از بایت توهین چماقداری این فرد عذرخواهی می کنم. باشد که چماق این افراد در نواحی ما دیگر نچرخد.

کاش رسانه ملی فرصت جواب دادن به این توهین های عجیب را به اهالی فرهنگ می داد که افتخارات ادب و آثار شریف قوم لر را به جهت مطالعه در اختیار این آقای بزرگوار که از نجابت ما نهایت سوء استفاده را نمود، در پیش چشمش می نهادیم.
خواهید دید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
0
بهتره آقای ض دست از کارهاش برداره
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: