« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منظور تبیین برنامه های سال جاری با کارکنان حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد در استان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار، با بیان اینکه بیش از 32 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، گفت: یازده هزار و 717 نفر از مددجویان استان در شهرهای بالای 20 هزار نفر زندگی می کنند و از مزایای بیمه خدمات درمانی این نهاد استفاده می کنند.



وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان با 92 مرکز درمانی در استان قرارداد دارد و مراکز مربوطه به بیمه شدگان کمیته امداد خدمات متفاوت ارائه می دهند، افزود: این نهاد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله تامین لوازم بهداشتی، پرداخت فرانشیز، بیمه درمان پایه و بیمه مکمل درمان، رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال و بیمه اجتماعی را را یکی از بـرنامه‌های اصلـی و مأموریتهای محولـه خـود قرارداده است.

محبی با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون 86 میلیارد و 951 میلیون ریال خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان ارائه شده است، اظهار کرد: بیش از 21 میلیارد و 970 میلیون ریال برای کودکان کمتر از پنج سال دچار سوء تغذیه هزینه شده است، که در این زمینه دو هزار و ۵۰۰ کودک کمتر از پنج سال با سرانه ماهیانه ۷۴۸ هزار ریال با هماهنگی مراکز بهداشتی از این نهاد سبد غذایی دریافت کرده اند. 

مدیر کل کمیته امداد استان به پرداخت چهار میلیارد و 396 میلیون ریال در سرفصل ارتقاء شاخص های بهداشتی مددجویان اشاره کرد و گفت: این سرفصل ها شامل احداث 133 دستگاه سرویس بهداشتی، اهداء بسته ها و اقلام بهداشتی به دو هزار و 219 نفر، بهداشت مجتمع های دانش آموزی به تعداد 360 نفر، طرح غذایی بیماران مسلول شامل دو نفر، طرح غربالگری بیماری سرطان سینه و رحم در زنان به تعداد 412 نفر ، دوره های آموزش سلامت و بهداشت، و خرید و توزیع 877 تانکر آب برای مناطق محروم استان است.

محبی به پرداخت 20 میلیارد ریال در سرفصل بیمه خدمات درمانی مختص مددجویان شهری دارای کارت بیمه امداد اشاره کرد و گفت: همچنین در سرفصل بیمه خدمات مکمل شامل پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمانی، پاراکلنیک، بیماران زمین گیر و نگهداری در منزل بیش از 13 میلیارد و 157 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت بیمه های اجتماعی به زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های خودکفایی از دیگر خدمات درمانی ارائه شده به مددجویان است، اظهار کرد: بابت حق بیمه 889 زن سرپرست خانوار و یک هزار و ۴25 نفر از مجریان طرح های اشتغال زایی، بیش از 27 میلیارد و 427 میلیون ریال به شعب تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

محبی با بیان اینکه کمیته امداد تلاش می کند با حمایت و همکاری خیران، مردم نیکوکار و مسئولان ادارات و بازدید از خانواده های مددجویان، مشکلات جامعه هدف را بررسی و تا حد امکان رفع کند، تصریح کرد: هم اکنون 320 بیمار نگهداری در منزل، 119 بیمار خاص و 781 بیمار صعب العلاج از خدمات این نهاد بهره مند می شوند پرونده های ویژه برای آنان تشکیل شده و در اولویت کمک ها و مساعدت های بیمه ای و درمانی قرار گرفته اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: