« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
همه وعده‌های داوطلبان ناشناخته ریاست‌جمهوری
در سه روز گذشته از ثبت‌نام نامزدها به مانند سال‌های گذشته ستاد انتخابات کشور شاهد حواشی‌ای پررنگ‌تر از متن بوده است.
به گزارش آوای رودکوف : 30 ساعت از ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گذشته است؛ آنچه که در این 30 ساعت بیشتر در ستاد انتخابات غالب بوده است، حواشی بعضا خنده‌دار بوده است؛ افراد محترمی که اگر چه در مشاغل مرتبط با خود چیره دست و کارآمد و موفق هستند اما بی‌تردید حائز شرایط و صلاحیت‌های مندرج در قانون برای تصدی‌گری سمت ریاست جمهوری نیستند؛ اما با این همه خود را به ستاد انتخابات کشور واقع در خیابان فاطمی تهران می رسانند تا یک عرض اندام رسانه‌ای داشته باشند.
در سه روز گذشته از ثبت‌نام نامزدها به مانند سال‌های گذشته ستاد انتخابات کشور شاهد حواشی‌ای پررنگ‌تر از متن بوده است؛ افرادی که بدون در نظر گرفتن شرایط و ضوابط و صلاحیت‌های مندرج در قانون صرفا برای دیده شدن اقدام به نام نویسی در انتخابات می‌کنند و بعضا موجبات سوء استفاده رسانه‌های معاند و دردسر دست‌اندرکاران اجرایی و نظارتی انتخابات را فراهم می‌آورند. البته به تعبیر یکی از بزرگان یکی از وجوه مثبت استقبال مردم از اقشار و طیف‌های مختلف برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، آن است که این مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی را از آن خود می‌دانند.
براساس اصل 115 قانون اساسی و ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری رجال مذهبی و سیاسی واجد شرایطی که دارای شرایط 1- ایرانی الاصل بودن 2- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران 3- مدبر و مدیر بودن 4- داشتن حسن سابقه و امانت و تقوی 5- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور هستند، شخصا یا از طریق معرفی نماینده تام‌الاختیار می‌توانند جهت اعلام داوطلبی و تکمیل فرم پرسشنامه با همراه داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصویر کلیه صفحات آن و 12 قطعه عکس 4*6 جدید که در امسال گرفته باشند، به ستاد انتخابات کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ کشور مراجعه کنند.
در ادامه به مهم‌ترین حواشی ثبت‌نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اشاره می‌کنیم:
  رئیس جمهور شوم به همه بیکاران 150 میلیون حقوق می دهم

صبح روز سه شنبه فردی با مدرک ششم ابتدایی برای ثبت نام در انتخابات دوازدهمین دوره  ریاست‌جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرد و وعده داد تا به بیکاران به صورت ماهانه 15 میلیون تومان حقوق دهد و علاوه بر این افزود: ناسا(آژانس فضایی آمریکا) را به ایران منتقل می کنم.
  رییس‌جمهور شوم با ترامپ مسابقه شنا می‌گذارم

داوطلب دیگری در واکنش به مواضع اخیر ترامپ {رییس جمهور آمریکا}، اظهار کرد: رییس جمهور شوم در کشور هند با ترامپ مسابقه شنا می گذارم.
 ثبت نام «مرکل گونه» یک بانو

تنها خانمی که در ساعات ابتدایی روز سه شنبه برای رئیس جمهور شدن اعلام آمادگی کرد؛ دلایل ثبت نام خود را اینگونه روایت کرد: "زنان برای ریاست جمهوری مناسب تر هستند مانند مرکل، البته الگو من مرکل نیست."
  برادران دوقلو با شعار اشتغال آمدند

حوالی ظهر سه شنبه بود که حسن و حسین سید هادی دو برادر دوقلو متولد 1366 هم با شعار اشتغال برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شدند.
  به پیغمبر، پیغمبرم!/  برای نجات ایرانیان آمده ام!

فرد دیگری که ادعا می‌کرد که پیغمبر هست با حضور در ستاد انتخابات کشور کلکسیون داوطلبان ریاست جمهوری را تکمیل کرد؛ این فرد به خبرنگاران می گوید ادعای پیغمبری دارد و از طرف خدا مامور شده تا با رئیس جمهور شدن مردم را نجات بدهد.
 رئیس‌جمهور بالقوه‌ای که هیچ کفشی اندازه‌اش نیست!

فرد دیگری روز سه شنبه بدون کفش برای نشستن بر منصب ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد؛ این فرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بدون کفش در وزارت کشور حضور پیدا کردید؟ گفت: سایز پاهایم بزرگ است و کفشی برای من تولید نشده که من آن را بپوشم.
 مردی با کیف صورتی که توجه خبرنگاران را جلب کرد

همچنین فرد دیگری با در دست داشتن یک کیف صورتی که توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد، به وزارت کشور آمد.
اعلام آمادگی جوان 19 ساله دبیرستانی برای ریاست جمهوری؛ قول 100 روز نمی‌دهم!

در ادامه دومین روز ثبت نام انتخابات، ثبت نام کننده‌ای وارد وزارت کشور شد که می‌گوید 19 ساله است و در مقطع اول دبیرستان تحصیل می کند؛ او می گوید قول 100 روز نمی‌دهد.
 وعده‌های گردوغباری سه داوطلب ریاست جمهوری

حوالی ظهر روز چهارشنبه سه داوطلب که با لباس های عربی در ستاد انتخابات کشور حاضر شده و برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند، ضمن دعوت از خبرنگاران برای حضور در استان خوزستان و وعده پذیرایی از آنها، قول دادند تمامی مشکلات مربوط به وجود گردوغبار و همچنین خشک شدن تالابهای این استان را در صورت انتخاب توسط مردم، در بازه زمانی کوتاه مدتی حل کنند.
  10 تومان قرض گرفتم تا بتوانم به وزارت کشور بیایم
 
یکی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پس از ثبت نام به شکلی غیرمتعارف در جمع خبرنگاران حاضر شد. او که به گفته خود از فرط خستگی نمیتوانست روی پاهایش بایستد، بر روی زمین نشست و گفت: ده هزار تومان قرض کردم و خودم را به ستاد انتخابات کشور رساندم تا رییس جمهور مردم شوم.

وی همچنین گفت: یکی از برنامه های من این است که دماغ هر کسی را که به ایران توهین کند، بشکنم.
 
  گراز در وزارت کشور
 
فردی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد و گفت: به نام گراز آمده ام.
 
وی ادامه داد: ایران 5 سال دیگر تبدیل به کویر می شود؛ اگر تایید شوم برای جلوگیری از این اتفاق برنامه دارم.
 یک کارشناس تلویزیون، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد
 
یکی از ثبت نام کنندگان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در جمع خبرنگاران در ستاد وزارت کشور، اظهار کرد: مهمترین هدف من حمایت از جوانان فارغ التحصیل است و شعار انتخاباتی ام "خداحافظی با بیکاری" است.
 همسرم برخلاف دوره‌های قبل، برای ثبت‌نام در این دوره با من مشورت کرد
 
همسر سید محمد غرضی که وی را در ستاد انتخابات کشور مشایعت می کرد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان با اشاره به ثبت نام همسرش در این دوره از انتخابات اظهار کرد:ایشان در دوره های قبل برای ثبت نام در انتخابات با من مشورت نکردند اما این دوره با من مشورت کرد.
 پدر و مادرم رضایت دادند تا در انتخابات شرکت کنم/ 18 ساله ام اما می توانم مملکت را اداره کنم
 
 یکی از داوطلب هایی که برای ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ستاد وزارت کشور آمده بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متولد سال ۷۷ و ۱۸ ساله هستم و تازه به دانشگاه رفتم.
 رئیس جمهور بالقوه ای که حتی سن خودش را هم نمی‌داند!
یکی از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه از سن و سال دقیق خود مطلع نیست، گفت: گمان می کنم حدود 50 ساله هستم.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل جامعه خدمت نکردن مسئولان است، تاکید کرد: آمده ام صادقانه خدمت کنم و امیدوارم همه مرا کمک کنند.
251 هزار تومان یارانه می‌دهم/ ایرانیان خیار بکارند!
یک ثبت نام کننده ناشناس با ورود به محل سخنرانی ستاد انتخابات واقع در وزارت کشور پشت تریبون قرار گرفت و خطاب به خبرنگاران گفت خواهش میکنم مخاطب من شوید تا مسئولان بلندگو را روشن کنند؛ خبرنگاران هم با تشویق مخاطب او شدند؛ این ثبت نام کننده می گوید ماهیانه251 هزار تومان یارانه می دهد و این کار را از طریق چاپ اسکناس توسط بانک مرکزی انجام می دهد؛ او می گوید به هر خانوار ایرانی چندین هکتار شوره زار می دهد تا خیار بکارند و خیار شور کشت کنند.
منبع: میزان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: