« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
هزاران نفر از بازنشستگان یونانی در اعتراض به کاهش بیشتر مستمری‌ها و اجرای سیاست‌های ریاضتی تظاهرات کردند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از رویترز، در حالی که مذاکرات یونان با نهادهای بین المللی برای دریافت کمک های مالی بیشتر و اجرای اصلاحات اقتصادی همچنان در بن بست قرار دارد، هزاران نفر از بازنشستگان یونانی با برپایی تظاهرات نسبت به برنامه های ریاضتی و کاهش مستمری بازنشستگان اعتراض کردند.

 

کاهش مستمری بازنشستگی یکی از برنامه های اصلی دولت آتن برای جلب کمک های مالی نهادهای بین المللی بوده است. یونان از سال 2010 میلادی تاکنون 3 بسته نجات اقتصادی از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا دریافت کرده است تا از ورشکستگی رهایی یابد.

 

یونان هم اکنون در حال مذاکره برای کاهش بیشتر مستمری بازنشستگی است. دولت آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان که در سال 2015 میلادی به قدرت رسیده، وعده داده بود تا با سیاست های ریاضتی مقابله کند. در 7 سال گذشته بیش از 12 بار میزان مستمری بازنشستگان یونانی کاهش یافته است.

 

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کرد: سیپراس به ما خیانت کرده است. من از 14 سالگی کار کرده ام و الان 550 یورو در ماه مستمری دریافت می کنم که 100 یورو کمتر از رقمی است که قبل از بحران مالی دریافت می کردم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: