« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
اگر فردی بدون رعایت قانون و اخذ اجازه قانون در ماشینش تغییراتی بدهد و آنرا عوض نماید مانند تغییر در رنگ یا خلاف کرده است؟
آوای رودکوف: تغییر ارکان وسایل نقلیه بدون اخذ مجوز های قانونی لازم از مراجع ذی صلاح می تواند عواقب بدی را برای راننده خاطی در پی داشته باشد. به عبارتی دیگر افراد نمی توانند به بهانه جلوگیری از ضربه خوردن رنگ خودرو بدون مجوز پلیس اقدام به تغییر رنگ با استفاده از فیبرکربن کنند. بنابراین در صورتی که راننده ای بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم اقدام به ایجاد تغییر در اتومبیل خود نماید به منظور اعمال قانون به دادگاه معرفی خواهند شد.

این در حالی است که قانونگذار علاوه بر ممنوع اعلام کردن ایجاد برخی تغییرات در ظاهر ماشین، اعمال تغییراتی در سیستم سرعت سنج و کیلومتر شمار اتومبیل را نیز ممنوع دانسته و برای این اعمال مجازات هایی همچون حبس تا شش ماه یا جزای نقدی درنظر گرفته است
شرایط و مدارک تعویض رنگ ماشین

۱- درخواست مالك یا وكیل قانونی وی مبنی بر تغییر در اركان اصلی خودرو
۲- ارائه اسناد مالكیت
۳- ارائه گواهی عدم خلاف از واحد اجرائیات
۴- ارائه بیمه نامه معتبر شخص ثالث
۵- ارائه مفاصا حساب عوارض شهرداری
۶- بازدید وسیله نقلیه توسط كارشناس عالی تصادفات امور فنی
۷- بازدید وسیله نقلیه توسط كارشناس عالی تصادفات و امور فنی
۸- ارائه مفاصا حساب مالیات شغلی
توضیح : رنگ مورد در خواست نباید با رنگ وسایل نقلیه نیروهای مسلح ارگان های نظامی و انتظامی تاكسی و سواریهای كرایه محل شماره گذاری همرنگ باشد .

منبع: روزنامه همشهری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: