« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه خبر داد؛
رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه از دستگیری و انهدام تیم حفاری اشیاء عتیقه در سوق خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه در جمع خبرنگاران  افزود: بر اساس اطلاعات واصله مبنی بر احتمال حفاری در بخش سوق، موضوع در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت و با انجام اقدامات لازم و با در نظر گرفتن مسائل حفاظتی و مراقبتی، زیرنظرداشتن مسیرهای تردد احتمالی حفاران خوشبختانه با تلاش و همکاری ماموران یگان حفاظت و عوامل انتظامی پاسگاه سوق، در ورودی شهر سوق این تیم حفار دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

 سیاوش زمان گفت: لازم می دانم از جناب سروان ارجمند فرمانده محترم پاسگاه سوق و همکاران عزیزشان تشکر و قدردانی کنم.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه در خصوص تجهیزات ضبط شده عنوان کرد: دستگاه فلزیابی که در اختیار این گروه بود، قابلیت های بالایی داشت که هرگونه حفاری و کاوش به قصد کشف اشیاء دفینه در سایت های مختلف تاریخی امکان پذیر می ساخت.

زمان خواستار همکاری مردم و مقابله با غارتگران و حفاران آثار عتیقه شد و تصریح کرد: در صورت مشاهده چنین جرایمی یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاطعانه با افراد متخلف و همچنین افرادی که اقدام به حمل و نقل، خرید و فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب می نمایند برخورد خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: