« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
رئیس مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به کوهستانی بودن، این استان بطور جدی نیازمند اورژانس هوایی است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ جلال پوران فرد در جمع خبرنگاران افزود: در بخش اورژانس هوایی اقدام های ارزنده ای تاکنون در این استان انجام شده و  جزو 16 استان برخوردار از چرخ بال در زمینه اورژانس هوایی بوده ایم.

وی بیان کرد: با تغییر سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها استان هایی که دارای نیروی هوایی ارتش بودند می توانستند از چرخ بال در اورژانس هوایی استفاده کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به تازگی و با پیگیری های لازم و اعلام نیاز به چرخ بال در اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل  کوهستانی و سخت گذر بودن این استان قول های مساعدی در این زمینه از سوی مسئولان کشوری داده شده است.

پوران فرد تصریح کرد: قرار است که اورژانس هوایی در کشور به صورت قطبی اداره شود و قطب کهگیلویه و بویراحمد نیز شامل استان های فارس، بوشهر، بندرعباس و یزد است و دارای یک فروند چرخ بال به مرکزیت فارس خواهند بود.

وی ادامه داد: امید است چنین امر مهمی به زودی محقق شود تا مشکل کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اورژانس هوایی برطرف شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تعداد اعزام بیماران کهگیلویه و بویراحمد به مراکز بهداشتی و درمانی دیگر شهرهای کشور به ویژه شیراز شش نفر در هر 100 مورد است در حالی که این آمار در گذشته بیش از 30 نفر در هر  100 مورد بوده است.

پورانفرد بیان کرد: دلیل این کاهش اجرای طرح تحول نظام سلامت، خرید امکانات بهداشتی و درمانی مورد نیاز استان و جذب پزشکان متخصص جدید است.

وی اضافه کرد: مهمترین دلایل اعزام بیماران کهگیلویه و بویراحمد به مراکز بهداشتی و درمانی دیگر نقاط کشور شامل کمبود تخت های آی.سی.یو و پزشک متخصص است./ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: