« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
آوای رودکوف-سید ظهیرالدین پورالحسینی گفت: دانش‌آموزان شرکت کننده در این مسابقه پس از آشنایی با علم هوا فضا و انواع هواپیما ، با ابتکار و خلاقیت شروع به ساخت این نوع هواپیما کردند و با اجرای آزمایش ‌های اولیه در مسابقه امروز حاضر شدند.

 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل انجمن علمی هوافضای استان کهگیلویه و بویراحمد:مسابقات ساخت و پرواز هواپیماهای گلایدر با هدف آشنا شدن دانش‌آموزان با ساخت و ساز محصولی با کاربرد علوم نوین مانند ساخت هواپیما در بخش هوا فضا و شرکت در فضای پرشور و نشاط علمی و رقابت سالم، امروز دوشنبه 23 فروردین ماه 1395 در مجموعه ورزشی پد خندق گچساران برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت:نداشتن موتور و سامانه کنترل، وزن سبک، طول بال بلند ، برخورداری از آیرودینامیک قوی برای کاهش اصطکاک هوا ، پرتاب با دست و نیاز نداشتن به باند از ویژگی‌های این هواپیمای گلایدر است.

سید ظهیرالدین پورالحسینی تصریح کرد: دانش‌آموزان شرکت کننده در این مسابقه پس از آشنایی با علم هوا فضا و انواع هواپیما ، با ابتکار و خلاقیت شروع به ساخت این نوع هواپیما کردند و با اجرای آزمایش ‌های اولیه در مسابقه امروز حاضر شدند.

پورالحسینی بیان کرد: بُرد هواپیما و بیشترین مسافتی که در هوا با حداقل انحراف می‌تواند پرواز کند، کیفیت ساخت، زیبایی طرح، مستندات علمی، توانمندی پاسخ دادن به سؤالات علمی داوران از معیارهای ارزشیابی شرکت کنندگان در این مسابقه است.

وی با بیان اینکه این یادواره در دو بخش مختلف بین دانش آموزان پسر و دختر مقطع ابتدایی و متوسطه شهرستان گچساران مسابقه برگزار شد، اظهار داشت: این مسابقات میان144 دانش آموز در قالب ۹۶گروه دانش‌آموزی از مقاطع مختلف برگزار که ۱۰۷ نفر شرکت‌کننده دختر و ۳۷ نفر نیز شرکت‌کننده پسر در این مسابقات حضور دارند.

پورالحسینی تصریح کرد: گرامی داشت یاد و خاطره شهید ابراهیم امید بخش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از دیگر اهداف برگزاری این یادواره است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران در پایان خاطر نشان کرد: بیشترین آمار دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این مسابقات به مقطع متوسطه اول شاهد دخترانه با 51 شرکت‌کننده است.

گفتنی است این مسابقات از ساعت 8 صبح تا 18عصر در سالن پدخندق گچساران برگزار می‌شود که از هر مقطع تحصیلی سه نفر انتخاب و به مرحله کشوری راه می‌یابند.
عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران نیز در این مراسم گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیروهای هوایی نقش بسیاری ایفا کردندوخلبانان و نیروهای هوایی در دوران دفاع مقدس به خوبی از نیروهای زمینی پشتیبانی می‌کردند و نقش و تأثیر بسزایی در دفاع مقدس داشتند.

وی افزود: خلبانان و نیروهای هوایی در دوران هشت سال دفاع مقدس با شجاعت‌ها و جان فشانی‌های خود به خوبی از سرزمین ما دفاع کردند.

رحیمی با یاد و خاطره شهید خلبان گچسارانی «ابراهیم امید بخش»، گفت: تصمیم گرفته‌ایم که امسال یادمان این شهیدوالا مقام با اعتبارات شهرداری در ورودی گچساران احداث شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: