« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
آوای رودکوف:معاون فنی انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 9 ماهه سالجاری 13هزار و 530 نفر برای اهدای خون در این استان مراجعه کرده است

 یوسف کریمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج،  افزود: در 9 ماهه سالجاری 13 هزار و 530 نفر برای اهدای خون مراجعه کرده است که از این تعداد  13 هزار و 315 نفر با داشتن شرایط لازم موفق به اهدای خون شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد خون دهنده 9374 نفر متاهل و 3919 نفر مجرد بوده است.

معاون فنی انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان با اشاره به اینکه تعداد اهدا کنندگان خون در میان بانوان بسیار پایین است، عنوان کرد: از 13 هزار و 315 خونگیری انجام شده تنها 304 نفر بانوان هستند که مواردی از جمله ترس از کم خونی و ترس از آمپول می تواند دلیل این آمار پایین در بین بانوان باشد.

کریمی نژاد تصریح کرد: از این تعداد اهدا کننده خون در 9 ماهه سالجاری 1917 نفر اهدا کننده برای بار اول، 3505 نفر اهدا کننده با سابقه و 7893نفر اهدا کننده مستمر هستند که خط و مشی سازمان انتقال خون حفظ اهدا کننده گان مستمر خون است چرا که به دلیل اهدا کردن مستمر خون از سلامت کامل از لحاظ بیماری ایدز و هپاتیت برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: به هفت بیمارستان دولتی و خصوصی در این استان خون ارسال می شود با کمبود خون رسانی به بیماران در بیمارستان ها مواجه نیستیم اما در فصل سرما با کمبود اهدا خون مواجهه خواهیم شد.

معاون فنی انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: متاسفانه در فصل سرما اهدا خون در این استان بسیار کاهش میاد با توجه به اینکه بیماران نیازمند به خون در تمام فصول به ویژه فصل سرما به خون نیاز دارند.

کریمی نژاد اضافه کرد:بیماران هموفیلی، تالاسمی، بیماران بخش زنان و زایمان و بیماران بخش جراحی در تمام فصول سال نیازمند به خون هستند و این می طلبد که هم استانی های نوع دوست این بیماران را در فصل سرما نیز فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه مراحل اولیه اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات انتقال خون در این استان در حال انجام است، اظهار کرد: این طرح از طرف سازمان انتقال خون به همه استان ها اعلام شده است که در صورت اجرای آن دور ریز خون در بیمارستان ها کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: