« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان اجرای طرح کاداستر و سند دار کردن اراضی ملی را از اقدامات مهم منابع طبیعی استان اعلام کرد

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف،مهندس احسان نعمتی هدف از اجرای این پروژه را کاهش استعلامات و عوامل تخریب در منابع طبیعی بیان کرد و افزود: تثبیت مالکیت، تقویت مدیریت و نظارت اراضی ملی و ‏دولتی، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی و جلوگیری از زمین خواری، ایجاد پایگاه ‏واحد اطلاعاتی از اهداف اصلی این طرح است‎.

وی در ادامه عنوان کرد: مساحت اجرای این طرح در استان بالغ بر 280 هزار هکتار خواهد بود که در صورت تامین اعتبار در سال جاری به اتمام خواهد رسید. وی این شیوه سند دار کردن اراضی ملی را اقدامی موثر و مدرن در راستای تثبیت مالکیت اعلام کرد.

مساحت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 425 هزار هكتار بوده که بیش از 90درصد مساحت استان را تشکیل می دهد. یکی از چالش های اساسی در این استان به خاطر کوهستانی بودن اغلب نقاط و همچنین وجود نقاط جمعیت پذیر روستایی و شهری در مجاورت عرصه های ملی امکان تخریب و تصرف این عرصه ها بعلت عدم تثبیت مالکیت این اراضی بالا بوده و با کاداستر کردن این اراضی و تثبیت مالکیت آنها گام اساسی و ماندگار در برخورد با سودجویان برداشته خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: