« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کارشناس ارشد روابط بین الملل با بیان اینکه رسانه ها؛ مرزبانان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: رسانه های محلی؛ پیشتازی نیروهای محلی و حضور بی واسطه در ارتباطات میان فردی و گروهی را در تمامی نواحی و مناطق کشور به عهده دارند

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،

علیرضا سعیدآبادی کارشناس ارشد روابط بین الملل با تاکید بر این که رسانه های مرکز و محلی دو بال پرواز رسانه در ایران هستند، گفت:رسانه های محلی با وجود نزدیک ترین سطح تماس با مردم و اقوام ایرانی ، قدرت های نوظهور سیاسی هستند و نقش دیده بانی و صیانت از مرزهای فرهنگی،پیشتازی نیروهای محلی و حضور بی واسطه در ارتباطات میان فردی و گروهی را در تمامی نواحی و مناطق کشور به عهده دارند.

این فعال رسانه ضمن اشاره به موفقیت آمیز بودن کمپین مجلس مستقل آینده که در نواحی و مناطق مختلف ایران اسلامی فراگیر شده، نتیجه آن را متعلق به خانواده رسانه دانسته و بر اهمیت همکاری تمامی هنرمندان رسانه در سراسر کشور برای تاثیرگذاری های بزرگ و نقش آفرینی های هرچه بیشتر در آینده تاکید کرد.

 وی با اشاره به اینکه نقش رسانه های مرکز معطوف به افکار عمومی ، نیروهای سیاسی و نهادهای تصمیم گیری در مرکز است، افزود: آنچه به همگرایی رسانه های مرکز و محلی در موضوعات متعدد و مشترک جامعه کمک شایان توجهی می کند فعالیت دفاتر محلی رسانه های مرکز و مسئله اقتصاد نوپای رسانه های محلی و بازتوزیع فرصت های مالی رسانه در مرکز و استان ها با شاخص های جامع الاطراف و نگاه حمایتی جدید است که بتواند منافع رسانه ای کشور را به خوبی تامین کند و اقتصاد رسانه های مرکز و محلی را تنظیم نماید.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با ذکر اینکه تفویض اختیارات و تمرکززدایی در کشور، رابطه سنتی مرکز-استان ها را بازتعریف می کند و به روزرسانی و بومی سازی نظام اداری ، پیش نیازهای ضروری این تغییر هستند، گفت: الگوی حاکم بر روابط مردم و رسانه های محلی و مرجعیت این رسانه ها در نواحی و مناطق سراسر کشور نشان می دهد جنبه های نرم افزاری قدرت در استان ها، رو به تصاعد است.

این فعال رسانه همچنین تصریح کرد: ما با پدیده ای به نام محلی گرایی ایرانی اسلامی مواجه هستیم که برنامه ریزان کلان باید با توجه به آثار مثبت و همه جانبه ای که این رسانه ها در عرصه های مختلف محلی دارند برای آن ها یارانه و بسته های حمایتی و تشویقی مناسب در نظر بگیرند.

سعیدآبادی با توجه به به بایدها و نبایدهایی که از حوزه سیاست به خبرنگاران توصیه می شود ، امر به معروف و نهی از منکر را دو روی یک سکه دانست و گفت: اغلب هنرمندان رسانه از وفادارترین نیروهای نظام، انقلاب اسلامی و مردم هستند و فعالان سیاسی اغلب مشق سیاست را نزد این اساتید در برنامه های رسانه ای آغاز کرده اند.

وی در ادامه افزود:  نادیده انگاری نقش محوری این آمران به معروف و ناهیان از منکر در عرصه های آگاهی بخشی به مردم، مرجعیت فکری و سیاسی جامعه، امیدوارسازی و آینده نگری مثبت و از همه مهم تر خوشبوسازی و تلطیف فضای عمومی به خاطر برخی بوهای بد منتشره از حوزه های فرهنگ ، سیاست و اقتصاد جفا به این عزیزان است.

سعیدآبادی همچنین اظهار کرد: کمپین مجلس مستقل آینده در این روزها از پربرکت ترین ره آوردهای خانواده رسانه برای فعالان سیاسی است که در محاسبات راهبردی از این پس بحساب می آید.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه کمپین مجلس مستقل آینده ، نقطه عطفی برای تاریخ رسانه است که در این رویداد ، هنرمندان رسانه در رابطه استاد و شاگردی که با فعالان سیاسی دارند، خاطر نشان کرد: برای اولین بار پیش افتاده اند و شاگردان ، نقش سنتی خود را این بار از دست داده اند.نه استادان باید به خاطر این نتیجه مغرور شوند و نه فعالان سیاسی ناراحت شوند بلکه هر دو باید ، این نقش آفرینی راهبردی حوزه رسانه در عرصه انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را به فال نیک بگیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: