« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با موضوع ،بررسی و ساماندهی حجاب و عفاف در ادارات و معابر عمومی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تشکیل جلسه داد

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir

جلسه شورای فرهنگ عمومی  شهرستان لنده به ریاست حجت الاسلام کیانی اصل امام جمعه شهر لنده و با حضور اعضای دائمی این  شورا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، این دور از  نشست  اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده  با محور حدود و ضوابط قانونی عفاف و حجاب در ادارات و ملاکهای بدحجابی و بی حجابی و جلوگیری از ترویج بی حجابی در ادارات و همچنین رعایت ظوابط خاص و عرف عمومی مربوط به زمان ورود و خروج ورزشگاران از سالنهای ورزشی  و نیز ارائه راهکارهای اساسی و گسترش عفاف و حجاب  آغاز شد.

در این نشست اعضای  شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیدگاه و نظرات  خود را مطرح و در ادامه موارد زیر به تصویب رسیده است:

*در کلیه ادارات جلسه عفاف و حجاب تشکیل و گزارش عملکرد آن به صورت ماهانه به  دبیرخانه (ارشاد اسلامی)ارسال گردد.

*در خصوص ماده 638 قانون مجازات اسلامی اطلاع رسانی لازم بعمل آید.

* در اولویت قراردادن موضوع حجاب و عفاف در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی  کشور برای مقابله با روند فزاینده بدحجابی.
* نظارت بر رعایت حریم حجاب وعفاف در سازمان‌های دولتی و عمومی و نظارت و تأکید بر ضرورت رعایت سادگی و پوشش و فرم‌های اسلامی وحضور ساده و بی‌آرایش در محیط کار به دلیل تأثیر منفی بر مراجعین.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ،تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی تشکیل دهنده جرم عدم رعایت حجاب شرعی است .

به موجب این ماده " هرکس علناً در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید علاوه بر کیفر عمل به حبس از 10 روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می گردد و در صورتیکه مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی باشد ولی عفت عمومی را جریحه دار می نماید ، فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد".

تبصره "زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از 10 روز تا دوماه یا از 50 هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد".

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: