« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
مهلت ارسال مقاله کامل به همایش  20 بهمن 1394 و اعلام نتایج داوری مقالات 10اسفند می باشد

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir ،
یازدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران با محوریت توسعه مشارکتی در مدیریت حوزه های آبخیز با همکاری ‏انجمن آبخیزداری ایران در تاریخ 31 فروردین لغایت 2 اردیبهشت 1395 در دانشگاه یاسوج برگزار خواهد شد. مهلت ارسال مقاله کامل به همایش  20 بهمن 1394 و اعلام نتایج داوری مقالات 10اسفند می باشد.‏

دکتر محسن آرمین دبیر اجرایی این همایش  گفت: مدیریت بهینه منابع آب و خاک در حوزه­های آبخیز و در راستای حفظ یکپارچگی اکولوژیکی  همیشه به عنوان یک بحث جدی و چالش برانگیز بین جوامع مدنی، بخش خصوصی و دولت مطرح بوده است. درک واقعی و درست از آبخیزداری و مدیریت حوزه­های آبخیز در گرو شناخت ذینفعان متعدد در داخل حوضه­ها می­باشد که متضمن ترکیب اجرایی سیاست­های دولتی بالا به پایین( Top -Down)وفرایندهای مشارکت مردمی پایین به بالا ( Bottom - Up ) می­باشد.
استاد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه یاسوج در ادامه این بحث گفت: این امر باعث تقویت روابط نهادهای فرابخشی و بین­بخشی خواهد شد. همچنین درک تفاوت دیدگاه­ها و نقاط مطلوب هر یک از این بخش­ها می­تواند به عنوان یک فرصت مناسب  برای شروع بحث­ها و نشست­های جدی برای مدیریت منابع و نیز شناخت نقاط تفرق و مورد چالش در خصوص نحوه و میزان دسترسی به منابع طبیعی موجود در ساختارهای اجتماعی و اقتصادی  بدل گردد. این نوع نگاه و درک از آبخیزداری در سراسر جهان به منصه ظهور رسیده است.

دکتر آرمین به نقش مشارکت در مدیریت حوزه های آبخیز اشاره کرد و گفت: در کشور ایران نیز تفکر مدیریت یکپارچه حوزه­های آبخیز و تلفیق سیاست­های دولتی و راهکارهای مشارکت مردمی در حال رشد و گسترش است. هر چند در مقام عمل هنوز جایگاه واقعی آبخیزداری تبیین و روشن نگردیده است معهذا نفس اقدامات صورت گرفته را می­توان مثبت و در راستای مدیریت جامع و یکپارچه حوزه­های آبخیز قلمداد کرد.

ایشان در ادامه افزود: پر واضح است که تا امروز اغلب سرمایه­گذاری­های عمومی در ایران توسط سازمان­های دولتی به شکل یک رویکرد چند بخشی و بدون هماهنگی­های بین­بخشی اجرا می­شود. اکنون نیاز است که برنامه­های توسعه­ای تحت یک چتر مدیریتی و مالی واحد (Single Window System) با ایجاد یک واحد مجزا که توسط مدیر پروژه مدیریت شوند،­ قرار داده شود. سپس این رویکرد بوسیله مکانیسم­های مختلفی در سیاست­گذاری­های بعدی اصلاح و بهینه شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: