« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
خبرنگاری حرفه ای در استانها هنوز خود را باور نکرده و اگر این حوزه علمی و تخصصی در استان ما تقویت شود می توانیم در همه فضاهای اجتماعی شاهد رشد جامعه باشیم

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com
از سال 1392 رشته های روابط عمومی و امور رسانه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در جهاد دانشگاهی استان راه اندازی شد و در ادامه سیاست علمی این مرکز و با تلاش گروه علمی روابط عمومی ،رشته خبرنگاری در سال جدید دانشجو می پذیرد.

علی ضامنی پور، مدیر گروه رشته روابط عمومی جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران گفت: علوم ارتباطات اجتماعی و رسانه ای در کشور ما هنوز به جایگاه شایسته خود نرسیده است و با وجود سرعت بالای فضاهای رسانه ای و ارتباطی در جهان هنوز این حوزه در ایران مغفول واقع شده است.

وی بیان کرد: خبرنگاری حرفه ای در استانها هنوز خود را باور نکرده و اگر این حوزه علمی و تخصصی در استان ما تقویت شود می توانیم در همه فضاهای اجتماعی شاهد رشد جامعه باشیم.

مدیرگروه رشته روابط عمومی جهاد دانشگاهی گفت: سرعت حیرت انگیز رسانه های اینترنتی- مخابراتی گوی سبقت را از رسانه های سنتی ربوده است و با ایجاد شکاف در جغرافیای ملی در همه جای جهان، فضای جهانی- محلی را به وجود آورده و البته با وجود ایجاد فضاهای مردم سالار و گفتگو های بیرون از حاکمیت، ممکن است با انتشار گزاره های کذب به خط آگاهی جامعه ضربه بزند.

وی با اشاره موارد یاد شده، تاسیس رشته خبرنگاری را ضروری دانست و تشریح کرد: خبرنگاری زرد، غیر حرفه ای و جنجالی هیچگاه کمکی به توسعه انسانی جوامع نکرده است و تجربه تاریخی نشان می دهد جامعه ای رشد و توسعه می یابد که افراد مسئول، تحصیل کرده و متعهد پیشتاز آن باشند.

ضامنی پور یادآور شد: سطح آگاهی خبرنگاران و روزنامه نگار می بایست بالاتر از سطح جامعه باشد بنابراین هر کس که وارد این فضا شد می بایست جایگاه و شان خود و حرفه اش را بداند.

وی اظهار کرد: اگر فعالان رسانه بتوانند سرپای خود بایستند و دست آویز صاحبان قدرت و پول نشوند می توانند نشان دهند که رسانه هنوز قدرت اول جامعه است و آنها هستند که سیر و سلوک جامعه را نشان می دهند.

مدیرگروه رشته روابط عمومی و امور رسانه جهاد دانشگاهی گفت: استان ما به لحاظ داشتن فعالان رسانه ای از مناطق پیشتاز کشور است و بعضی از خبرنگاران ما که بیرون از استان فعالیت می کنند در سطح ملی حرف برای گفتن دارند و همچنین بعضی از خبرنگاران داخل استان نیز توانایی حضور در سطح ملی را دارند ولی به دلیل نداشتن مطالعات لازم و دانش تخصصی همچنان در حالت رکود به سر می برند.

ضامنی درپایان از تلاشهای مسئولان جهاد دانشگاهی یاسوج تقدیر کرد و گفت:امیدواریم که رشته های خبرنگاری در استان توسعه یابد تا با توسعه رکن چهارم دمکراسی(مطبوعات) و رشد رسانه های توسعه محور بتوانیم جایگاه اقتصادی و اجتماعی مردم استانمان را بالا ببریم.

وی افزود: از مهرماه سال جاری، جهاد دانشگاهی یاسوج در رشته های خبرنگاری و روابط عمومی دانشجو می پذیرد و ثبت نام متقاضیان از تاریخ 7 مردادماه به مدت یک هفته انجام می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: