« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
به همت ارشاد اسلامی شهرستان لنده، نشست علمی «نقش قران در قلم نویسندگان»بر گزار شد

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com

به گزارش آوای دنا، با حضور امام جمعه ،فرماندار و جمعی از مسولان محلی،انجمن اهل قلم و اصحاب رسانه و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده نشست علمی « نقش قران در قلم نویسندگان»برگزار شد.

                                                                              
در این نشست علمی اسماعیل زارعی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده ضمن خیر مقدم به مدعوین و دعای خیر و تبریک روز عفاف و حجاب ، در نقش و ستایش قلم گفت: بزرگ ترین نمودار ارزش «قلم» در اسلام، آن است که پیامبر اسلام(ص) در آن هنگام که بسیج توده ها را مهم می دانست و بیش از همه به «مجاهد» و «مبارز» نیاز داشت، اعلام فرمود: «مِداد العلماء أفضل من دماء الشّهداء؛ مرکّب قلم دانشمندان از خون شهیدان برتر است».
در ادامه این نشست،مرادی فرماندار لنده به اهمیت قلم و نقش قران در آثار نویسندگان پرداخت و افزود ، از مهمترين رويدادهاي زندگي بشر نقش قلم در حيات انسانها مي‏باشد، چونكه گردش قلم بر صفحه كاغذ، سرنوشت بشر را رقم مي‏زند، لذا پيروزي و شكست جوامع انساني به نوك قلمها بستگي دارد.
«قلم» حافظ علوم و دانشها، پاسدار افكار انديشمندان، حلقه اتصال فكري علما، و پل ارتباطي گذشته و آينده بشر است، و حتي ارتباط آسمان و زمين نيز از طريق لوح و قلم حاصل شده است.

                                                                                                   
همچنین حجت الاسلام کیانی اصل امام جمعه لنده بیان داشت: خداوند متعال به قلم و آنچه با قلم مى نويسند و بر صفحه كاغذ نقش مى بندد سوگند مى خورد.
دليل عظمت قلم و نگاشته هاى قلم همان سوگندى است كه خداوند بدان خورده است زيرا در قرآن كريم خداوند متعال همه جا به مظاهر عالم وجودى كه خود خلق فرموده قسم مى خورد مانند: عصر شب فجر خورشيد ماه ...
اينها همه مظاهر آفرينش اند. گردش منظم شب و روز آفتاب و باران آسمان و ستارگان همه و همه اهميت دارند و در جهان عظيم خلقت نقشى ايفا مى كنند و در زندگى انسان كه گل سرسبد آفرينش است تاثير مستقيم و غيرمستقيم دارند قلم هم يكى از آن مظاهر هستى است . قلم آلتى است كه نيات و منويات ارزشمند و يا بى ارزش آدمى را بر جريده روزگار ثبت مى كند و براى آيندگان به يادگار مى گذارد. بيان و گفتار هم كه منبعث از نفس ناطقه انسان است اهميت دارد ولى گفتار در فضا پخش مى شود اثر مى گذارد ولى تاثير بيان پايدار نيست .امواج صوتى كه حامل سخن است در فضا گم مى شود نابود مى گردد.اما آنچه ازانديشه ها بر روى سنگ يا پوست يا كاغذ ثبت مى شود هميشه پايدار مى ماند.از نسلى به نسل ديگر مى رسداز دوره اى به دوره ديگرانتقال مى يابد.

ایشان با بیان  روایتی در خصوص ارزش قلم گفتند ،سه تا صدا و صوت این اسمان را پاره می کند و به سمت خدا خواهد رفت:اول قلم دانشمندان،دوم:قدم جهادگران در راه خدا و سوم صدای چرخ زن پاکدامن

در ادامه نیز حاضرین به بیان نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: