« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد : تجمیع مدارس کم جمعیت استان با توجه به کمبود اعتبارات، امکانات و نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش ضروری است و اقدامی ارزشمند به شمار می رود

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com
به گزارش خبرنگار ایرنا، فتاح محمدی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: در برخی نقاط این استان که امکان تجمیع مدارس کم جمعیت وجود ندارد می توان با روش هایی شامل استفاده از سرباز معلم و یا بکارگیری ظرفیت تشکل های مردم نهاد دارای شرایط اقدام به پوشش تحصیلی دانش آموزان کرد.

وی بیان کرد: کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد به زودی هزینه مورد نیاز برای تجمیع مدارس کم جمعیت استان و مقرون به صرفه بودن و یا نبودن چنین اقدامی را برآورد و ارایه دهند.

محمدی اظهار کرد: نتایج این بررسی ها در نشست بعدی شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و در صورت تصویب نهایی اجرا می شود.

وی عنوان کرد: پیگیری های لازم از طریق استانی و ملی به منظور تامین اعتبار لازم برای تجمیع مدارس کم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد از سوی مسوولان اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شود.

محمدی ابراز داشت: نامه ای از سوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز تجمیع مدارس کم جمعیت این استان به دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ارسال می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: پراکندگی، کوهستانی و سخت گذر بودن برخی مناطق استان عاملی مهم برای ایجاد و توسعه مدارس کم جمعیت شده است.

هادی زارع پور افزود: هم اکنون 919 مدرسه دارای دو تا 15 دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 411 مورد بین یک تا پنج دانش آموزی بوده و دو مورد نیز یک دانش آموزی است.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد پس از لرستان دومین استان کشور به لحاظ داشتن مدارس کم جمعیت است.

زارع پور اظهار کرد: مدارس کم جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد موجب کاهش بهبود آموزش در این استان شده و هزینه های سنگینی نیز برای اداره کل آموزش و پرورش استان به همراه دارد و به همین دلیل وجود چنین مدارسی توجیه پذیر نیست.

وی عنوان کرد: مهمترین مزایای تجمیع مدارس کم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد شامل کاهش بار سنگین هزینه های آموزشی و بهبود هر چه بیشتر کیفیت آموزش در این استان است.

زارع پور روستامرکزی را از راهکارهای مناسب برای تجمیع مدارس کم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد دانست و ابراز داشت: بر اساس این طرح دانش آموزان محدود روستاهای استان برای ادامه تحصیل به یک روستای مرکزی موجود در نزدیکی آن اعزام می شوند و هزینه رفت و آمد آنان نیز بر عهده اداره کل آموزش و پرورش استان است.

وی افزود: با توجه به کمبود اعتبار در وزارت آموزش و پرورش ساخت مدارس جدید در نقاط مختلف کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد امکان پذیر و مقرون به صرفه نبوده و راهکار رفع این مشکل نیز استفاده از مدارس پیش ساخته است.

زارع پور گفت: هم اکنون 179 مدرسه پیش ساخته در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و 210 مدرسه پیش ساخته جدید نیز نیاز است.

وی بیان کرد: میزان پوشش تحصیلی دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد 99/05 درصد است و استان از این نظر در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

زارع پور اظهار کرد: بر اساس قانون صدور مجوز تاسیس مراکز پیش دبستانی ویژه گروه سنی چهار تا شش سال در هر یک از استان های کشور و نظارت و تامین محتوای آموزشی برای آنها بر عهده اداره کل آموزش و پرورش آن استان است.

وی عنوان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد تداخل وظیفه در این زمینه بین اداره های کل بهزیستی و آموزش و پرورش استان مشاهده می شود که در راستای رفع آن تفاهم نامه ای بین این دو دستگاه اجرایی منعقد شده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: تجمیع مدارس کم جمعیت استان با توجه به کمبود اعتبارات، امکانات و نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش ضروری است و اقدامی ارزشمند به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی افزود: باید تمام جوانب امر به ویژه پرهیز از اختلاط دانش آموزان پسر و دختر در تجمیع مدارس کم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد مدنظر متولیان امر باشد.

وی بیان کرد: اختلاط دانش آموزان پسر و دختر علاوه بر آنکه ممکن است تا حدودی موجب اُفت تحصیلی آنان شود بروز برخی مشکلات اخلاقی و تربیتی را نیز به دنبال دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: