« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
نمی دانم هدف سروش صحت از این طنز چیست .شاید طبق گفته هایش در خندوانه که گفت من به لطیفه های زشت بیشتر می خندم ،این هم از مدل دوست داشتنی اوست

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:

احمدعلی کریمی زاده،لنده: هرشب وقت می گذاریم تا همراه خانواده از تلوزیون ملی مملکتمان باهم خنده ای کنیم و خاطره ای برداریم .

چند روزی است که سریال طنز سروش صحت کارگردان و  نویسنده مطرح کشورمان را که بیشتر به کمدی نزدیک است با نام شمعدونی را می بینیم .هرچه از پخش آن بیشتر می گذرد اثرات منفی آن در جامعه بیش از پیش دیده می شود .

نمی دانم آیا خندیدن به هر قیمتی خواستگاه مردم  ماست؟ پردازش به ضد ارزش ها و هنجارهای دینی و اخلاقی و اجتماعی را با زبانی نرم و شیبی ملایم همچون جام زهر به حلقوم مردمان ما می ریزد بی آنکه کسی اعتراضی نماید .

براستی آیا نمی شود ارزشها حفظ شود و خنده جریان یابد ؟سریال خانه به دوش و اکثر کارهای پرمحتوا و سرشار از خنده رضاعطاران را باید ستودکه هم نقد بود و خنده وهم آموزش .اکنون چه بر سر صداوسیما آمده که بعضی کج رویها را در سریال شمعدونی نمی بینند و تعمیم آنرا به در خانواده ها مورد بررسی قرار نمی دهیم ؟ با انصاف نگاه کنیم و خارج از حب و بغض های فکری و اعتقادی به نقدهای وارد شده دقت کنیم

بچه خانواده بسیار هتاک و بی تربیت و سخن چین و مورد حمایت مادر بودن او ،اسیر و ذلیل بودن پدر این پسر ،و تسلط بلا شرط زن بر او  و مخالفت های زن و تقبیح خانواده شوهر و تحقیر آنان با زبانی آتشین.

پدربزرگ خانواده پیرمردی پا به گور و تمام حواسش معطوف به پیرزنی که گربه اش را نوه او کشته است و عاشقش شده است.پرورش حیوانات غیر اهلی در خانواده های ایرانی به صورت فرهنگ و اصالت ایرانی درآمده .هتک حرمت های پشت سر هم از جانب تک تک بازیگران ،موضوعات سخیف و پیش پا افتاده و لوس بازی ها و وقایع غیر معمول از جمله بانک و حضور خانوادگی در آن فقط کم مانده مستقیم به هم.فحاشی کنند .داماد مسئول آسانسور اونم کمبود داشته و به راحتی می پذیرند،برای تصمیم گیری های بزرگ سنگ کاغذ قیچی بازی می کنند .

مسئول شرکت که دایی است که تعادل اخلاقی ندارد.نمی دانم هدف سروش صحت از این طنز چیست .شاید طبق گفته هایش در خندوانه که گفت من به لطیفه های زشت بیشتر می خندم ،این هم از مدل دوست داشتنی اوست .به هر حال از مدیران صداوسیما عاجزانه تمنا دارم بازخورد برنامه هایشان را ببینند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: