« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
مردم شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد در روز انس با طبیعت به همراه مسافران نوروزی به دامان طبیعت رفتند

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
به گزارش آوای دنا ، گروه های مختلف مردم از مناطق و  شهرستانهای مختلف استان  به همراه انبوه گردشگران این مناطق برای بهره گیری از طبیعت زیبا و چهار فصل این مناطق به آغوش دشت و دمن و عرصه های طبیعی و تفرجگاهها و بوستانها رفتند.

اماکن تفریحی و تاریخی کهگیلویه و بویراحمد از جمله:آبشار زیبای یاسوج،تنگ گنجه‌ای،تنگ مهریان ،پیست اسکی کاکان یاسوج،دریاچه سد شاه قاسم،ابشار مارگون،امام زاده بی بی حکیمه در گچساران،چشمه بلقیس در چرام ،امام زاده سید محمید در بخش قلعه رئیسی ،برم الوان در بهمئی و رودخانه موگرمون در لنده و ........از روز گذشته با حضور جمع زیادی از گردشگران و مردم این شهرستان و شهرهای اطراف روبرو بوده است.

در روز سیزده فروردین، براساس آداب و رسوم کهن، مردم به دامان طبیعت می روند تا بدیمنی و نحسی را از خانه هایشان دور کنند.
کهگیلویه و بویراحمد در میان استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر و خوزستان قرار گرفته و به عنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور شناخته شده است.

وجود دو نوع آب و هوای سردسیری وگرمسیری در کهگیلویه و بویراحمد بر زیبایی آن افزوده است. در زمانی که گلهای بهاری در مناطق گرمسیری از جمله شهرستانهای کهگیلویه، گچساران، باشت، چرام، بهمئی و لنده روییده‌اند در مناطق سردسیری بویراحمد و دنا برف کوهها و دشتها را سفید پوش کرده و فاصله این دو آب و هوای متفاوت کمتر از یک ساعت است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: