« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کسی که می خواهد در کشور فعالیت کند باید ولایت فقیه را درک کند و قطعا نخستین گام برای فعالیت های سیاسی در کشور باور داشتن ولایت فقیه است

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:

علی اکبر رحیم فر :در متن اولین بیانیه راهبردی حزب ندای ایرانیان که شهریورماه ۹۳ منتشر شده آمده است که :  ما آرمان‌های انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را چون سرمایه ایی گران‌سنگ صیانت کرده و بر پیروی از امام راحل و تبعیت از رهبری معظم انقلاب تاکید می‌کنیم . 

در متن مرامنامه حزب  ندای ایرانیان  در بند ۱  مرامنامه آمده :  انقلاب اسلامی به رهبری کم‌نظیر امام خمینی (ره) و پشتوانه مکتب انسان‌ساز اسلام از زمره درخشان‌ترین رویش‌های دوران معاصر است، که به جریان‌های سیاسی و فعالان مدنی در دوران ما هویت می‌بخشد. آرمان‌های بنیادینی که انقلاب اسلامی، حول آن‌ها شکل گرفت و ملت ایران برای تحقّق آن‌ها رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های فراوانی کرده است، برای کسانی که اصلاح امور را در درون و چارچوب نظام جمهوری اسلامی دنبال می‌کنند عاملی وحدت‌بخش و اتحاد آفرین است.

ما بر این باوریم که آن آرمان‌ها هنوز هم در میان ملت ایران زنده است و فاصله گرفتن از آن‌ها و تلاش برای کژتابی و به انحراف کشیدن آن آرمان‌ها اشتباهی بزرگ است که باید از آن دوری کرد. و در بند ۴ مرامنامه آمده است که :
 اصل ولایت‌فقیه را به‌عنوان یکی از اصول اساسی و محوری نظام و ضامن امنیت و وحدت ملی می‌دانیم. جایگاه ولایت‌فقیه در قانون اساسی ضامن حفظ موازین و چارچوب‌های اسلامی و انقلابی نظام اسلامی است. اعضای ندای ایرانیان بر این باورند که پذیرش جایگاه و رهبری ولایت‌فقیه به‌ویژه در مسائل مهم و حیاتی کشور و حرکت حول محور سیاست‌های کلی نظام که از سوی رهبری نظام ترسیم می‌شود، ضامن امنیت و وحدت و یاریگر اصلاحات تدریجی و قانون‌مدارانه است.

   آنچنان که در سخنان و مواضع پدید آورندگان حزب ندای ایرانیان مشاهده می شود   ولایت فقیه , مهمترین رکن اعتقادی حزب ندای ایرانیان است و رهنمودها و دستورات رهبری فصل الخطاب حزب ندای ایرانیان می باشد.

سید محمد صادق خرازی  پدر معنوی حزب ندای ایرانیان در مورد نقش ولایت فقیه می گوید : ولایت فقیه نقش مهمی در ثبات، امنیت، پیشرفت، عدالت و آزادی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

 باور ما از ولایت فقیه بسیار عمیق است، ولایت در باور ما اصلاح طلبان، نهادینه شده است و ما اصلاح طلبی را در پایبندی به اصول نظام می دانیم.

 ولایت فقیه به عنوان یک رویکرد عقلانی در حکومت دینی ایران قرار گرفته است و باور این موضوع برای کسی که می خواهد در کشور فعالیت کند از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

کسی که می خواهد در کشور فعالیت کند باید ولایت فقیه را درک کند و قطعا نخستین گام برای فعالیت های سیاسی در کشور باور داشتن ولایت فقیه است.

 دست اندرکاران این حزب احساس کردند که در تحولات سیاسی و اجتماعی باید فضای جدید ایجاد شود، چرا که اتفاقات بسیار در جهان در حال رقم خوردن است.

 برنامه گسترده ای برای فعالیت های بین المللی حزب ندای ایرانیان وجود دارد و بر اساس فرمایش و توصیه رهبر معظم انقلاب باید برای عرصه های فرهنگی، اجتماعی و کلامی سیاست خارجی برنامه ریزی داشته باشیم.

تاکیدات موسسین حزب ندای ایرانیان بر پرهیز از تندروی و  دوری از راهکارها و شیوه های فراقانونی  باعث شده که تعریف مشخص و شفافی از اصلاحات و سیاست ورزی داشته باشند اعتماد سازی و تعامل با حاکمیت از دیگر ویژگی های حزب ندای ایرانیان است مهمتر از همه اینکه برای ولایت فقیه احترام و ارزش خاصی قایل هستند و رهنمودها و دستورات رهبری را فصل الخطاب در عرصه سیاست ورزی و حیات حزب می دانند . حزب ندای ایرانیان با پشتیبانی از ولایت فقیه در مسیر تداوم اصلاحات گام بر می دارد.

علی اکبر رحیم فر عضو حزب ندای ایرانیان

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: