« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
یکی از آفت‌ها و آسیب‌هایی که شبکه‌های اجتماعی دارند، حذف ارتباط عاطفی و صمیمی از اعضای خانواده است

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
فتاح بدری مدرس کلاسهای  آموزش خانواده در بخشی از سخنان خود در جمع آولیاء دانش آموزان دبیرستان علامه حلی شهرستان لنده به کارکردهای شبکه های اجتماعی و مشکلاتی که برای دانش آموزان و جوانان ایجاد نموده اشاره کرد و گفت:امروزه کسی نمی‌تواند منکر جذابیت ، گیرایی و تاثیر گذاری دنیای مجازی و خصوصاً شبکه‌های اجتماعی گسترده در زندگی جوانان و نوجوانان ما باشد.
 جذابیتی که حتی زن و مرد و پیر و جوان نمی‌شناسد و برخی از افراد را نسبت به استفاده و عضویت در این شبکه‌ها تا مرز اعتیاد پیش برده است.
وی افزود :براحتی می توان این واقعیت را در سطح شهر ،در محل کسب و کار و حتی تحصیل دانش آموزان و دانشجویان ،در جلسات رسمی و در ترددهای خیابانی مشاهده نمود.
لذا هر اندازه که شبکه های اجتماعی در تسهیل کار و برنامه ها و ارتباطات اجتماعی ما را یاری نمایند اما این روزها استفاده نابجای کودکان ،جوانان و  نوجوانان ما  از این فضای مجازی به معضلی جدی برای پدران و مادران تبدیل شده است.
ایشان ،پیام های زننده جنسی، تهدیدهای جنسی، اظهارات زننده ای که علیه افراد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اینترنتی نوشته می شود، را نمونه هایی از این مزاحمت ها دانست  که این روزها میلیون ها کودک ونوجوان ما  با آن رو به رو هستند.
این مدرس آموزش خانواده  افزود: یکی از آفت‌ها و آسیب‌هایی که شبکه‌های اجتماعی دارند، حذف ارتباط عاطفی و صمیمی از اعضای خانواده است. باید به نسل جوان و کسانی که با این شبکه‌های اجتماعی در ارتباطند، این موضوع گوشزد و یادآوری شوند تا مدیریت زمان را پیش بگیرند و خللی در روابط خانوادگی پیش نیاید زیرا یکی از علل اساسی و اصلی بزهکاری و انحراف جوانان و نوجوانان ما فقر عاطفی است و فقر عاطفی در نتیجه سردی خانواده و ناشی از فرسایش سرمایه عاطفی است.
ایشان،  در ادامه عوارض و تبعات روانی اعتیاد به شبکه های مجازی و فضای اینترنت را بسیار بیشتر از عوارض اعتیاد به مواد مخدر دانست و از خانوادها و پدران و مادران خواست تا با هوشیاری کامل و الگو برداری از ائمه و معصومین و با اعتقاد راسخ به ارزشها و باورهای اسلامی و نسخ های شفابخش اسلامی در راستای تربیت صحیح فرزندان خود از هیچ کوششی دریغ نورزند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: