« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
«خداوند  فرموده است، من جانشین شهید در خانواده وی هستم، هر کسی رضایت خانواده شهید را جلب کند، رضایت مرا جلب کرده است و هر کسی آنها را به خشم آورد، مرا به خشم آورده است.»

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان لنده طی سخنانی در مراسم یادواره شهدای روستای مونه گفت :....شهادت هدیه ای است از جانب خدای تبارک وتعالی برای کسانی که لایق باشند.

شهدا بیشترین آبرو را پیش خدا دارند آنها هم معجزه میکنند وهم شفاعت می دهند.شهدا اولیای خاص خداوند هستند این چیزی که شمادر این روستا از شهید ملایی دیدید چیز عجیبی نیست یک چیز جرئی هست.....که متن کامل این سخنرانی در پایان همین مطلب خواهد آمد.

**و دوستی عزیز ،نظریه ای را در خصوص این بخش از سخنان حجت الاسلام الهی نیا رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان لنده بدین شرح « آقای عالم :شاید شما نمی دانید که معجزه فقط مخصوص پیامبران است نه حتی امامان معصوم....
لطفا از حوا حلیم در دیگ نیفتید
شهدا عند ربهم یرزقونند... همین کلام الهی برایشان کافی است... » ارسال نموده که منتشر گردیده است.

** و سپس حجت الاسلام جاوید از طلاب حوزه علیمه قم  در تائید سخنان حاج آقا الهی نیا و رد نظریه اعلام شده مطلبی را به شرح زیر ارسال نموده که بدلیل طولانی بودن متن امکان انتشار در قسمت نظرات وجود نداشته لذا بناچار همه مطالب را در این صفحه منتشر نموده ایم.
« دوست عزیز ،چرا بدون اطلاع و مطالعه، حرف میزنی؟
چقدر از آیات و روایات خبر داری که شهید، کاری بیش از معجزه میکند که ثواب آن بیشتر از معجزه هست؟
آیا می دانید که ،بلندترین مقام در آخرت، شفاعت است که این مقام از آن پیغمبران، امامان و بزرگان است که در این کار نیز شهدا با آنان برابری می‌کنند، یعنی می‌توانند شفاعت هفتاد نفر را بکنند.

رسول خدا (ص) فرموده است: «خداوند چنین فرموده است، من جانشین شهید در خانواده وی هستم، هر کسی رضایت خانواده شهید را جلب کند، رضایت مرا جلب کرده است و هر کسی آنها را به خشم آورد، مرا به خشم آورده است.» (آدرس؛ وسائل الشیعه، باب 25، حدیث 3)

و یا در جایی دیگر ،رسول خدا(ص) فرمود: «شفع الشهید نبی سبعین من اهله:
شهید هفتاد نفر از بستگان خود را شفاعت می‌کند.(آدرس؛ کتر العمال، ج 4، ص 1-4)

در این حدیث و احادیث دیگری که در مورد مقام شهید و شهادت آمده است، همه آنها درجه بلند و مقام عظیم شهید را نشان می‌دهد که بهترین نیکی است و شهید را به‌عنوان شاهد جامعه، معرفی می‌کند که رضایت خداوند را، شهید با کارش جلب می‌کند، حتی تا جایی که سرپرست خانواده شهید را، خداوند خود به ‌عهده می‌گیرد، بعد آن موقع شما اشکال به یک عالم وارد میکنید.
 و اما  ما چندین نوع معجزه داریم یک معجزاتی مخصوص پیامبران هست که فقط خداوند به آنها داده و آنها در جایی خاص و مکان و مواقع خاصی، در معنایی خاص بکار می‌بردند و منظور از این معجزه، برای این شهیدی که در روستای مونه، اطراف شهر لنده بوده که بعد از 27 سال، بدن او سالم مانده و حتی کوچکترین ذرّه‌ای از بدن او عیب و خراشی بر نداشته، و این بدن از همة آفات مصون مانده است، آیا این حالات بدن او مثل بدن خیلی از اولیاء الهی، که بعد از سالها سالم بوده معجزه نیست، که جانوران درنده و آفات دیگر، بدن او را از بین نبرده‌اند، جریان و داستان اصحاب کهف را شنیده‌ای که 313 سال خواب بودند و خداوند بدن آنها را سالم نگه داشت و بدن آنها پوسیده نشد، آیا این معجزه و لطف و کرامت خداوند نبود که به آنها عطاء کرد، و این شهید هم بعد از سالها، خداوند بدن او را سالم نگه داشت، آیا این معجز این شهید نیست؟ اینها همه لطف و کرامت و معجزه خداوند هست که به این شهید داده که بدن او سالم است.

و آن موقع شما اشکال به یک عالم میگیرید. لطفاً بدون مطالعه و بدون سند حرف نزنید. در نتیجه، آیا شما از حوای حلیم، در دیگ افتاده‌اید که نسنجیده سخن گفته‌اید یا آن عالم؟  »

جهت قرائت سخنان حجت الاسلام الهی نیا با عنوان «شهدا هم معجزه میکنند و هم شفاعت» اینجا را کلیک کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: