« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
بافت قدیم شهر دهدشت مرکز بلادشاپور یکی از بزرگترین یادمان های تاریخی متعلق به دوره صفویه است که به لحاظ اهمیت این بافت و بناهای ارزشمند آن نیازمند توجه بیشتر است

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:

به گزارش واحد خبر،رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: بیست میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای تملک زمین های اطراف بافت تاریخی دهدشت اختصاص یافت.
سیاوش زمان با اشاره به قدمت بافت تاریخی دهدشت و اهمیت نگهداری از این بنای تاریخی افزود: بیش از شصت درصد زمین های اطراف این بافت تاکنون تملک شده است.
وی گفت: بافت قدیم شهر دهدشت مرکز بلادشاپور یکی از بزرگترین یادمان های تاریخی متعلق به دوره صفویه است که به لحاظ اهمیت این بافت و بناهای ارزشمند آن نیازمند توجه بیشتر است.
زمان افزود: وجود بیش از دوهزارخانه، مسجد، حمام ، کاروانسرا و بازار بزرگ در این بافت قدیمی نشان از قدمت بالای این شهر است.
وی گفت: بافت قدیمی بلاد شاپور در گذشته دور با45هکتار وسعت یکی از بزرگترین بافت های تاریخی کشور به شمار می آمد اما این بافت به دلایل گوناگون تخریب شد و هم اینک تنها35هکتار از این شهر قدیمی باقی مانده است .
بافت تاریخی دهدشت در سال1364در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: