« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
مرد شيادي که از طريق فضاي مجازي با فريب دادن و اغفال دختران جواني که در شرف ازدواج بودند اقدام به انتشار عکس‌ها و فيلم‌هاي خصوصي آنها کرده و از اين طريق از طعمه هاي خود کلاهبرداري مي کرد شناسايي و دستگير شد

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com، رئيس پليس فتا استان البرز در تشريح اين خبر گفت : مرد ميانسالي با در دست داشتن شکوايه‌اي از دادسراي ناحيه يک کرج به اين پليس مراجعه و در حالي که بسيار مضطرب و پريشان بود گفت: چندي پيش مطلع شده است که دخترش با مرد جواني در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي آشنا شده و اين فرد با فريب فرزندش و دادن وعده ازدواج و آشنايي بيشتر با وي عکس‌ها و تصاوير خصوصيش را دريافت کرده است .

پدر مضطرب در ادامه گفت : چندي پيش دخترش متوجه انتشار عکسهايش در فضاي مجازي شده و پس از تماس با آن مرد در خصوص انتشار عکسها از وي توضيح مي‌خواهد که وي در کمال بي شرمي به او مي گويد که هدف وي از انتشار عکسها بردن آبروي وي بوده و اگر مي خواهد اين روند ادامه نيابد بايد مبلغ وجه نقدي را که مي خواهد به او بدهد .

وی بيان داشت : به گفته پدر اين دختر جوان اکنون حال روحي وي بسيار وخيم است و چندين بار تا مرز خودکشي رفته و اين احتمال مي رود که هر لحظه دست به خودکشي بزند.

رييس پليس فتا استان البرز تصريح کرد: با توجه به حساسيت بالاي موضوع شناسايي و دستگيري اين مرد شياد در دستور کار ماموران اين پليس قرار گرفت .
ایشان خاطرنشان کرد: در ادامه، تحقيقات تخصصي براي کشف جرم و شناسايي مجرم آغاز شد و با جمع آوري مستندات و بررسي‌هاي تخصصي در فضاي مجازي ، متهم شناسايي و طي يک عمليات غافلگيرانه در مخفيگاهش دستگير و به پليس فتا منتقل شد.
رييس پليس فتا استان البرز بيان داشت: در بررسي هارد کامپيوتر متهم علاوه بر فيلم و عکس مربوط به شاکي، حجم قابل توجهي فيلم و عکس هاي مربوط به بسياري از دختران جوان که به وسيله اين مرد شياد اغفال شده و قصد کلاهبرداري از آنها را داشت کشف شد.
ایشان در پايان به شهروندان به خصوص دختران جوان هشدار داد: شبکه‌هاي اجتماعي هيچ گاه نمي تواند بستر امني براي آشنايي و شناخت شريک زندگي باشد ، چرا که اين فضا مجازي بوده و نمي تواند تضمين کننده اطلاعات صحيحي از چهره واقعي افراد باشد.

 


منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: