« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
رئيس پليس فتا کهگيلويه و بويراحمد ازکاربران فضاي مجازي عضو شبکه هاي اجتماعي خواست به کساني که در ليست دوستان آنان قرار مي گيرند، اعتماد نکنند

 به گزارش آوای دنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ،سرهنگ " عبدالمطلب مرتضويان " گفت: بررسي ها نشان مي دهد حضور برخی از کاربران ايراني در فضاي شبکه هاي اجتماعي با مخاطراتي در رابطه با تهديد حريم خصوصي آنان مواجه می شود ، اظهار داشت : سهل انگاري اين دسته از کاربران، گاه صدمات جدي جبران ناپذيري به آنان وارد مي کند.
رئيس پليس فتا در ادامه با اشاره به اينکه اعتماد به مخاطب يا کساني است که در ليست دوستان شما قرار مي گيرند مهم ترين چالش در شبکه هاي اجتماعي اينترنتي است، بیان داشت: مطالعه سبک کاربري کاربران ايراني نشان مي دهد که معمولاً کاربران درخواست ساير کاربران براي دوستي را به راحتي مي پذيرند و اين در حالي است که در شبکه هاي اجتماعي دوست يابي تنها دوستان و آشنايان در فضاي واقعي در اين فضا نيز نسبت به اتصال و اشتراک گذاري اطلاعات و محتوا اقدام مي کنند.
در پايان سرهنگ مرتضويان از کاربران شبکه هاي اجتماعي خواست، با رعايت نکات ايمني ذيل از حريم خصوصي خود در فضاي سايبر محافظت نمايند.
مراقب جعل هويت باشيد :
يکي از مهمترين موضوعاتي که کاربران را تهديد مي کند موضوع جعل هويت بوده به خصوص در زماني که کاربر در زمينه اي جزو افراد سرشناس و شناخته شده باشد. در صورتي که در حيطه ي کسب و کار يا حوزه ي اجتماعي خود، فرد سرشناسي هستيد، ممکن است افراد ديگري با سوء استفاده از محتواها و اطلاعاتي که شما به صورت عمومي به اشتراک گذاشته ايد، با نام و هويت جعلي شما و با راه اندازي صفحات مشابه، دست به اخاذي، کلاهبرداري و ساير اقدامات مجرمانه دست بزنند، از اين رو هوشياري در حفظ اطلاعات و محتواهاي خصوصي کاملاً اهميت دارد.

اسرار ملي و سازماني را افشاء نکنيد:
سازمان ها، شرکت يا موسسه اي که در آن کار مي کنيد، قطعاً اطلاعاتي را در اختيار شما مي گذارد که انتظار دارد شما آن ها را به صورت محرمانه نزد خود نگه داريد. برخي از شبکه هاي اجتماعي نيز طوري طراحي گرديده اند که ناخواسته افراد را به ورطه جاسوسي مي کشانند، براي مثال برخي شبکه هاي اجتماعي مبتني بر جانمايي، که افراد نام و نشان خيابان ها، اماکن و مراکز مهم و حساس را به اشتراک مي گذارند، عملاً کارکرد جاسوسي دارند و به راحتي اين امکان را به دشمن مي دهند که به اطلاعات مکاني مراکز مهم و حساس و حياتي بدون کمترين زحمتي دسترسي داشته باشند.
مراقب کرم هاي رايانه اي و تروجان ها باشيد:
برخي از خدمات شبکه هاي اجتماعي مثل اپليکيشن ها در دل خود، کرم هاي رايانه اي و تروجان ها را انتشار مي دهند، بنابراين در فضاي شبکه هاي اجتماعي، به هر خدمتي که از سوي کاربران ديگر به شما پيشنهاد مي شود اعتماد نکنيد.
توافق نامه  محرمانگي اطلاعات را مطالعه کنيد:
با مطالعه ي توافق نامه سياست هاي محرمانگي، متوجه خواهيد شد که کدام دسته از اطلاعات که شما در شبکه هاي اجتماعي به اشتراک مي گذاريد، ممکن است در معرض خطر قرار گيرد، اين کار به شما کمک مي کند با دقت بيشتري از اين شبکه ها استفاده کنيد.
به هر ناشناسي اعتماد نکنيد:
فضاي شبکه هاي اجتماعي مملو از کاربراني است که با هويت هاي جعلي و براي مقاصد خاص مثل کلاهبرداري، اشاعه مسائل ضد اخلاقي و ساير اقدامات غيرقانوني و مجرمانه نسبت به ارتباط گيري با کاربران اقدام مي کنند. از اين رو از پذيرفتن افرادي که با هويت، تصاوير و طرح مطالب اغوا کننده سعي در ارتباط گيري و افزودن شما به ليست دوستان يا علاقمندان صفحه ي خود هستند، اجتناب نمائيد.
تنظيمات حريم خصوصي را انجام دهيد:
تمامي شبکه هاي اجتماعي، ابزارهايي را در اختيار شما مي گذارند که نسبت به تنظيم حوزه ي حريم خصوصي خود اقدام کنيد. با استفاده از اين ابزارها مي توانيد با خيال راحت تر نسبت به اشتراک گذاري اطلاعات با دوستان اقدام کنيد و دسترسي ديگران را محدود نماييد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: