« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
حادثه؛
400اصله درخت مثمر که از سوی چهار سودجو در جنگل‌های ملی منطقه گنجه‌ای کاشت شده بود، قلع و قمع شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: ۴۰۰ اصله درخت مثمر که از سوی چهار نفر از سودجویان در جنگل‌های منطقه گنجه‌ای از توابع شهرستان بویراحمد و در عرصه‌های منابع ملی و طبیعی کاشت شده بود، قلع و قمع شد.

ماجرای قطع ۴۰۰ اصله درخت ثمری درگنجه‌ای بویراحمد

ابراهیم جانی نسب افزود: این سودجویان در چهار قطعه جداگانه در مجموع به مساحت یک هکتار اقدام به کاشت درختان مثمر از نوع انگور و انار در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد کرده بودند.

وی بیان کرد: پس دریافت گزارش‌های مردمی که از طریق تماس تلفنی با سامانه تلفنی ۱۵۰۴ صورت گرفت جنگل بانان استان با حضور در منطقه مذکور اقدام به قلع و قمع درختان مثمر ایجاد شده کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها هر نوع کاشت درختان مثمر در این عرصه‌ها جرم است تاکید کرد: سودجویانی که اقدام به قطع درختان جنگلی کنند براساس میزان قطر درختان جریمه می‌شوند.

وی ادامه داد: جریمه قطع هر اصله درخت جنگلی براساس قطر آن بین ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال تا ۳۱۰ میلیون ریال است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ قطعه زمین منابع ملی استان به مساحت بیش از هفت هکتار از تصرف سودجویان خارج شد.

جانی نسب عنوان کرد: بیشتر زمین‌های عرصه‌های ملی در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و چرام از تصرف سودجویان خارج شده است.

او بیان کرد: دو نفر از سودجویان شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی ضمن دعوت از شهروندان به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از مردم خواست تا گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع گزارش دهند.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد که بیش از ۵۰ گونه درختی و درختچه‌ای دارد که ۷۰ درصد جنگل‌های استان را، درخت بلوط پوشش می‌دهد و در سال گذشته، ۲۶هزار هکتار از جنگل‌های بلوط استان درگیر آفت برگخوار بلوط شد.

این استان، ۵۱۲ هزار هکتار مرتع خارج از جنگل دارد که بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان دارای پوشش گیاهی مرتعی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: