« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
سیاسی؛
زمان زیادی تا آغاز به کار مجلس دوازدهم باقی نمانده و بازار پیش‌بینی‌ها درباره‌ی نحوه‌ی فعالیت نمایندگان در مجلس آینده داغ است؛ یکی از این پیش‌بینی‌ها تشکیل فراکسیون میانه‌روها با محوریت مسعود پزشکیان و غلامرضا تاجگردون است.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، انصاف نیوز نوشت: در انتخابات ۱۱ اسفند جمعی از کاندیداهای جریان میانه‌روها توانستند آرا مشارکت‌کنندگان در انتخابات را کسب کنند و راهی مجلس دوازدهم شوند.

پزشکیان و تاجگردون در رأس فراکسیون میانه‌روها؟

تعداد نمایندگان جریان میانه‌روها در مجلس آینده بین ۳۰ تا ۵۰ نفر تخمین زده می‌شود که با توجه به اینکه تعدادی دیگر از نمایندگان در مرحله‌ی دوم انتخابات برگزیده خواهند شد احتمال افزایش شمار آنها وجود دارد.

جریان میانه‌روها که تشکیل شده از اصولگرایان معتدل، بخشی از اصلاح‌طلبان و نیروهای سیاسی نزدیک به روحانی است هدف خود از مشارکت در انتخابات مجلس را تشکیل یک فراکسیون اقلیت و اثرگذار در مجلس دوازدهم قرار داده بود.

با توجه به سابقه‌ی نمایندگانی که از این جریان وارد مجلس شده‌اند به نظر می‌آید که مسعود پزشکیان و غلامرضا تاجگردون امکان و توانایی و در کنار آن مقبولیت نسبی بیشتری برای محور قرار گرفتن در چنین فراکسیونی را دارند.

تاجگردون و پزشکیان بر استقلال فراکسیون میانه‌روها تاکید دارند و معتقدند که برای اثرگذاری آن لازم است از معتدلین همه‌ی جریان‌ها در آن استفاده شود.

مسعود پزشکیان، نماینده‌ی منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت‌وگویی با انصاف نیوز گفت: باید با میانه‌روهای مخالف تندروی در دو جناح که معتقدند در صورتی که تندروها حاکم شوند وضعیت جامعه بدتر خواهد شد برای تشکیل فراکسیون میانه‌روها صحبت کرد. این فراکسیون را با حضور میانه‌روهای هر دو طرف می‌توان به طور منسجم‌تری در مجلس آینده تشکیل داد و در برابر تندروی‌ها ایستاد.

غلامرضا تاجگردون، نماینده‌ی منتخب مردم گچساران و باشت نیز در گفت‌وگویی با وبسایت خبرآنلاین بر استقلال فراکسیون میانه‌روها از جریان‌های سیاسی موجود تاکید کرد و گفت: جریان مستقل خیلی راحت‌تر می‌توانند کار خودشان را جلو ببرند تا گروه‌های اصلاح‌طلبانه. نیروهای خیلی خوب و با انگیزه‌ای این دوره به مجلس آمده‌اند که به نظرم خیلی خوب می‌توانند این جمعیت را جمع کنند و از تجربه افراد استفاده کنند.

علی مطهری، فعال سیاسی جریان میانه‌روها درباره‌ی پیش‌بینی خود از وضعیت فراکسیون میانه‌روها در مجلس دوازدهم به خبرنگار انصاف نیوز گفت: برای تشکیل فراکسیون میانه‌روها شمار قابل قبولی از نمایندگان میانه‌رو در میان منتخبان حضور دارند، در مرحله‌ی دوم انتخابات هم امکان افزایش تعداد نمایندگان عقلگرا و معتدل کاملا وجود دارد. اگر نمایندگان میانه‌رو مدیریت خوبی داشته باشند حتما می‌توانند با تشکیل یک فراکسیون امکان اثرگذاری را داشته باشند. موانع خاصی برای تشکیل چنین فراکسیونی پیش روی آنها نیست. برای چنین کاری ابتدا باید خودشان تصمیم بگیرند. فراکسیون میانه‌روها در تصمیم‌گیری‌های مهم از جمله انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌تواند اثرگذار باشد. برای مثال با ائتلاف با یکی از دو فراکسیون دیگر می‌توانند برخی از افراد میانه‌رو هم وارد هیئت رئیسه مجلس آینده شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: