« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
واقعیت این است که افزایش مال انسان منوط به پرداخت زکات بوده و طبق آیات و روایات متعدد، انفاق به محرومان و نیازمندان مال را تا 700 برابر بیشتر می‌کند

 آوای دنا:حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن موسوی‌اعظم عصر امروز در همایش تجلیل از عاملان، کشاورزان و مبلغان زکات در شهرستان لنده با اشاره به داستانی از زکات، گفت: خداوند متعال اثرات و برکات زکات را بارها به واسطه تلنگرهایی که به شخصیت‌های بزرگ زده و در آیات قرآن نیز بر آن تأکید داشته، برای ما بیان کرده است.

وی افزود: زکات واجب فراموش‌‌شده‌ای بوده که سال‌ها نادیده گرفته شد ولی با طلوع خورشید انقلاب اسلامی بار دیگر چراغ آن در جامعه روشن شد و مسئولان مصمم‌تر از گذشته آماده جمع‌آوری زکات شدند.

مشاور مدیر کل کمیته‌ امداد امام خمینی استان کهگیلویه و بویراحمد به پیوستگی امور دینی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال بارها در آیات قرآن، نماز و زکات را در کنار هم آورده و این برای ما باید نشانه ای باشد، چراکه احکام الهی‌ زمانی مورد قبول واقع می‌شوند که در کنار هم و در راستای رسیدن به سعادت قرار گیرند. خداوند پرداخت زکات را برای کمک به نیازمندان و رفع فقر و محرومیت از جامعه واجب کرده است.

وی تبلیغ و ترویج این فرهنگ حسنه را امری لازم و ضروری خواند و گفت: باید همه افراد جامعه، معتمدین، معلمان و رسانه‌ها برای افزایش مشارکت مردم در پرداخت زکات مال خویش تلاش کنند.

رییس امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد به نقش رسانه‌ها و عاملان زکات در شهرها و روستاها اشاره کرد و افزود: نقش رسانه‌ها، مبلغان، کشاورزان و عاملان زکات کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ترویج و افزایش روزافزون مشارکت مردم استان، در امر پرداخت زکات انکارناپذیر است.

موسوی‌اعظم خاطرنشان کرد: برخی افراد گمان می‌کنند افزایش مال با جمع‌ کردن درآمدهایشان به دست می‌آید اما واقعیت این است که افزایش مال انسان منوط به پرداخت زکات بوده و طبق آیات و روایات متعدد، انفاق به محرومان و نیازمندان مال را تا 700 برابر بیشتر می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج و تبلیغ زکات، اظهار داشت: بسیاری از مردم کهگیلویه و بویراحمد به پرداخت زکات تمایل دارند ولی نیاز به آگاهی‌بخشی به آن‌ها از اهمیت و مزایای پرداخت زکات وجود دارد که باید متولیان امر به این امر مهم توجه کنند.
خبر/سید فخرالدین علیزاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: