« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران تشریح کرد:
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران با اشاره به سوء‌استفاده و کلاهبرداری در پوشش سهام عدالت به شهروندان هشدار داد.

به گرش پایگاه خبری آوای رودکوف؛سرهنگ ارسلان خادمیان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی انتشار خبری مبنی بر تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در سال 1401، این بار مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی با عنوان سهام عدالت، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ نمایند.

هشدار های پلیسی در رابطه با پیامکهای جعلی سهام عدالت

وی ادامه داد: در ابتدا پیامکی از سوی مجرمان سایبری با یک شماره خصوصی با عنوان " ثبت نام جاماندگان سهام عدالت " به شهروندان ارسال و پس از آن کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت و به دام می اندازند.

سرهنگ خادمیان در خصوص روش کلاهبرداران در ارتکاب این جرم بیان داشت : لینکی به همراه پیامک به قربانی ارسال می‌شود که با کلیک بر روی آن، کاربر به یک سایت جعلی شبیه به سایت اصلی سهام عدالت هدایت می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: در مراحل بعد شخص کلاهبردار، کاربر را با روش‌های مختلف از قبیل ثبت نام در سایت و یا پرداخت وجه و با عناوین مختلف به درگاه جعلی پرداخت، هدایت و پس از آن اطلاعات بانکی فرد به سرقت می‌رود و حساب وی نیز خالی می‌شود.

سرهنگ خادمیان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب پیامک‌های جعلی که از سوی افراد سودجو با سرشماره های ناشناس ارسال می‌شود را نخورده و بر بروی لینک های ارسالی نیز کلیک نکنند.

وی از عموم مردم خواست : برای پیگیری مواردی از قبیل سهام عدالت و ... به وب‌سایت‌ها و شماره های اعلام شده از سوی سازمان های مربوطه مراجعه و خبرهای مربوطه را نیز از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال کنند.

سرهنگ خادمیان در پایان ضمن هشدار به جاعلین و کلاهبرداران ،افزود: شهروندان وکاربران می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰پلیس فتا ویا باشماره تلفن۱۱۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: