« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۰
اوای دنا-مهدی گلالی تراب :گاه انچنان به تو ظلم می شود که صدایت ، نگاهت ، ارزوهایت و... همه نشان از مظلومیت تو می دهند.انگار ثانیه ها نیز با تو قهر کرده اند. سایه نفرت بر شهر من حکمفرما شده است. درختان ارمان شهر من خشکیده است. ارزوهای مردمان شهر من در هیاهوی سیاسی مردان فریب خورده اش گم شده است. انگار شهر من گم شده است. اما به راستی مشکل شهر من چیست ؟ به راستی که قاصدک مرگ خبر از ویرانی شهر من داده بود. چهار سال پیش زمانی که ما به بزرگواری نه گفتیم ، فهمیدم که شهر من تاوان ان را پس خواهد داد. چه تاوانی پس داده است ؟ سابقه چندین ساله اش را در یک شبانه روز پشت سر گذاشتند و حقش را در زد و بندهای سیاسی پایمال کردند. اما من هنوز امیدوارم ، چرا که مردم شهر من امیدوارند.با نگاهی اجمالی به حوادث چند ماه گذشته متوجه می شویم که مردم لنده تنها گزینه ای را که در انتخابات اینده پیش رو دارند گزینه تغییر است. تغییر وضعیت موجود در واقع راه رسیدن به ارزوهای دیرینه ماست. در اینکه انتخابات اینده در شهر لنده پیچیده خواهد بود شکی نیست اما اینکه گزینه مردم چه کسی خواهد بود سوالی است که در چند وقت اخیر جواب داه شد. واقعیت این است که مردم لنده به تغییر بزرگواری رای خواهند داد. بزرگواری که ثابت کرده است به مردم لنده هیچ اعتقادی ندارد. سیر پیوستن مسئولین بعضی از شهرها به موحد پاتک بزرگی به سید بزرگوار زده است. یاران دیروز بزرگواری امروز در سنگر موحد پناه اوردند و بی شک شهر لنده نیز منتظر تغییرات زیادی خواهد بود. عده ای باید در روزهای اینده خط سیاسی خود را مشخص کنند چرا که عدم انجام این کار به بهای از دست دادن صندلی پایه سستی خواهد بود که انان با چسبی تقلبی به زمین چسباندند. یا باید با گرگ بود و یا با میش و به اصطلاح شتر سواری دولا دولا نمی شود. اما سوال اساسی این است که ایا سونامی تغییرات در ادارات کهگلویه به لنده نیز خواهد رسید. باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی می افتد. موحد رسما در روزهای اینده به پایگاه اصلی خود باز می گردد و این یعنی قطع امید سایر کاندیدها از این پایگاه. مردم لنده تشنه تغییر هستند. انها موحد را گزینه اصلی خود در انتخابات می دانند و بدون شک حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد موحد نیز باید پاسخ مردمان شهر غریب را به گرمی بدهد. موحد در اکثر سخنرانی های خود مردم طیبی را مردمی پاک قلمداد کرده ودر واقع دست دوستی مردم لنده را نیزبه گرمی خواهد فشرد. اصرارهای مردمی موحد را دوباره به صحنه سیاست بازگرداند و مردم لنده نیز در این اصرار ها جایگاه ویژه ای داشتند. در وصف شور و شوق حامیان موحد در شهر لنده همین بس که موحد با دیدن استقبال گرم مردم لنده تصمیم خود را به صورت رسمی از لنده اعلام کرد. حامیان موحد در شهر روزهای خوشی را در پیش دارند. انها با اقبال عمومی مردم مواجه شدند. ودر واقع حضور موحد در این دوره رای های خاموش را دوباره به صندوق باز خواهد گرداند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۱
رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
0
5
موحد فرمانده ما نیست ،چون فرمانده باید دلسوز باشد،باید یک رنگ ویک رو باشد بایداول به نفراتش و بعد به خودش فکر کند فرمانده باید ارزیابی داشته باشد فرمانده باید عدالت داشته باشد فرمانده باید فرماندهی را برای رضای خدا و نه بر اساس حب به دنیا داشته باشد و فرمانده باید جوان و چابک باشد پس او فرمانده ما نیست واگر تو سربازی به ما چه؟
منصوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
1
3
برادر من ،مردم فرمانده نمی خواهند مردم خدمتگزار می خواهند مردم خادم می خواهندامام با آن عظمت وبزرگی فرمودند من خادم ملت هستم برایت متاسفم که ما را به پادگان نظامی و موحد را به فرمانده پیر تشبیه نمودی فرمانده ما امام خامنه ای است بازهم برایت متاسفم توجوانی و نمیدانی چه می نویسی احساسات بر تو غلبه کرد!
لنده ای
|
-
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
0
3
آقای گلالی شما چرا خودتون رو نماینده مردم لنده میدونی و به نمایندگی اونا حرف میزنی؟
مردم لنده قول دادن تا حقشون رو ندن .........، که حتما هم همینطوره
شما هم اینهمه مزدور بازی در نیار!
دهدشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
0
2
از ماست که بر ماست بزرگواری فکر میکرد دارد نیرو جذب می کند نمی دانست مار در آستین خود پرورش می دهد
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
5
0
درود بر فرمانده و درود بر گلالی
مونه تبار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
1
1
جناب گلالي با عرض ادب
به خدا من فكر ميكردم مطلب قبلي كه به حمايت از موحد پرداختي جعلي ميباشد چون احساس ميكردم براي شهرت تلاش ميكني بدون وابستگي سياسي اما دوس نداشتم طفيل العرايس بودنت را ببينم. فرمودي روزهاي خوشي در پيش روست، ايا براي به فعليت رساندن اين خوشي 5840 روز كم بود؟ آيا نميشد بين 16 طوطي يك طوطي برايمان خوشي بياورد. جناب گلالي از سواد خوبت بهتر استفاده كن بايد خودمون را تغيير دهيم. موحد ،بزرگواري و ... براي ما آب و نون نميشود. جاي حمايت از اينان خود حركت كنيم به خدا لنده شهرستان هم بشود به اين همه تملق از كانديداي بيسواد نمي ارزد. در ضمن وقتي ميگويي فرمانده به خدا شرمم ميايد. فرمانده يعني بزگ منش، صادق، مقتدر، مردمدار، يكرو و صاف. فرمانده يعني كورش و محمد و علي و خميني. نه اينكه احساسي بگيم فلاني و فلاني. فرمانده يعني موسس تغيير و انقلاب مثبت . آيا موحد يا بزرگواري تغييري حاصل كردند براي شما ،براي من براي بزرگان فهيم ايلمان، براي زنان و دختران رنجور و خسته ما، براي پدران و مادران گوشه گير و مظلوم من و تو كه سادگيشان اشك چشمانم را در مياورد. تلاش كن مرد جهت احياي وجود تبارمان جهت احقاق حقوقمان . خدايي مثل بقيه نباش و قلمت را جهت ايل بنگار. از مونه
مونهي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
0
2
جناب آقاي گلالي بخدا اينهمه از موحد تعريف وتمجيد ميكني هيچ كاري براي شما ولنده نميكنه پس مواظب نوك قلم خود باش ببين در وصف كي مطلب مينويسي اين يه راهنمايي بود خودت بهتر ميدوني. :-|
باتشكر
جاورده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
0
2
با سلام خدمت سایت وزین آوای دنا
بسیار ممنونم از اینکه یکرو و یکدل تمام مطالب را از هر گروه سیاسی و فرقه ای بدون سانسور خبری منعکس می کنید

ولی جناب گلالی ما چقدر باید بدبخت و زود باور باشیم فقط دوست دارم جواب من و تمام کسانی که براتون تو این مطلب کامنت گذاشتند بدهید ؟
موحد در طول 20سال برای ایل بزرگ طیبی و لنده شما چکار کردند ؟
جناب گلالی با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود !
واقعاً متاسفم برای شما فرهیختگان ایل طیبی !
ایل بزرگ طیبی تا ابوموسی هایی مثل شما ها دارد باید در ظلمت خود بسوزد!
می گویند
آب در خانه و ما تشنه لبان می گردیم
یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم
بیایید اگر به راستی دلسوز ایل طیبی هستیم اگر با یه سخن از موحد در مورد
ایل بزرگ طیبی خوشحال می شویم بچه ایل و تبارمان را الم کنیم
و حمایت بی چون و چرای خودمان را از شیخ نظری بیان کنیم
سرور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
0
2
خدا وکیلی موحد بود و نبودش فرقی ندارد.
سیدی از کهگیلویه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
1
آقای گلابی عزیز روز اول که سایتتو نگاه کردم فکر کردم اون گلالی هستی که دوره راهنمایی بودی فارغ از هر نوع تکلف و چند رنگی اما خودت اذعان نمودی که نه من آن نیستم و سن من به اون گلالی ها نمی خوره و امروز چقد جالب تفسیر شد و تعبیر که واقعاً اونی که ما می دونستیم نیستی . جوان آینده دار لنده ای !!!!!!!!!!! آقای موحد طی دوره های گذشته چه گلی به سر لنده زده که حالا بخواد بزنه و بشه فرمانده ؟ راه ؟ جاده؟ اداره ؟ کارگاه ؟ کارخونه ؟ چی ؟ فقط به آقای حاج فلانی و سید ... خدمت رسانی نموده و به همین دلیل با اون ماشیت صد و چند میلیون تومنی همون آقائه به روستای جنابعالی و روستاهای همجوار می ره و پوزخند می زنه به بچه های پابرهنه ای که در روستای جنابعالی بدنبال ماشین می دوند . ( نه اقای موحد بلکه اون آقائه که یکشبه صاحب همه چیز شده . خودم حضور داشتم ) . حال جناب آقای جوان امروزی ، اینترنتی ، آگاهی دهنده به شرفت قسمت می دهم مرد مردونه تو خلوت خودت و خدای خودت و فارغ از هرگونه حب و بغض و گرایشی تمامی نماینده ها را آنالیز کن و سوابقشون را ببین و بعد که به نتیجه ای رسیدی به ما هم بگو . فقط جهت یادآوری همین فرمانده جنابعالی سربازانش را در منطقه بهبهان به امان خدا رها کرده تا شاید غنائم بیشتری در منطقه ما بدست آورد البته ایشون ابتدا قرار بود به مناطق دیگری بروند اما وقتی دید از غنائم اونجا چیزی عایدش نمی شه برگشت به منطقه ما چون می دونه هنوز منطقه ما جوانان ساده و بی الایشی چون جنابعالی و یا جوانان رنگی و با الایشی !! که هوای قدرت و سودای مدیریت دارند ، داره . مواظب باشیم گربه گوشتو نبره داداش. امیدوارم همه ما فارغ از هر نوع ایده و انتخابی در روز انتخابات به پای صندوق های رای برویم تا هم لبیک به مقام عظمای ولایت گوییم و هم پاسخی محکم و دندان شکن به یاوه گویان و جیره خواران استکبار جهانی .
محمد جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
0
0
اقاي گلالي با سلام وعرض ادب
مي خواهم بگويم كه 16سال كم بود كه اين 4 سال هم بهش اضافه بشه چرا نتونست در حوزه انتخابيه بهبهان دوام بياره چرا ؟ لنده زماني بخش ثلاث بود اونوقت دهدشتي در كار نبود حالا روستاها شهرستان شدند بخش ثلاث روستا شده كي بايد جواب بده كساني كه دنبال منافع شخصي هستند به اقاي موحد رأي ميدند آيا 16 سال نميتونست لنده را شهرستان كنه واز اين وضعيت خارجش كنه ديگه بسه اقاي گلالي تا كي بايد خودمونو گول بزنيم تا كي. بخدا فقط داريم به خودمون ظلم ميكنيم خدا ميفرمايد سرنوشت هيچ قومي تغيير پذير نيست جز اينكه خودشون تغيير ايجاد نمايند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: