« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
سرخارگل را می‌توان در بیشتر داروخانه‌ها و فروشگاه‌های سلامت طبیعی به شکل تنتور، عصاره، پُماد و قرص یا کپسول پیداکرد...
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:سرخارگل، به‌طور گسترده‌ای برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی معمولی به‌کاررفته‌است. هر بخش از اکیناسه مانند ریشه، برگ‌ها و گل‌ها می‌توانند برای ساخت دارو به‌کارروند. دانشمندان، مطالعات زیادی برای بررسی موادشیمیایی موجود در ریشه این گیاه دارویی و همچنین قسمت‌های بالایی گیاه انجام‌داده‌اند. آنها دریافتند که ریشه گیاه سرخارگل حاوی غلظت بالایی از روغن‌های فرّار است.

قسمت‌های بالاتری که بیرون از خاک رشدمی‌کنند، پلی‌ساکارید بیشتری دارند که ممکن‌است باعث عملکرد ایمنی شود. به همین دلیل ریشه سرخارگل در درمان‌های دارویی خیلی از بیماری‌ها و دردها به‌کار رفته‌است. مواد شیمیایی متعدد موجود در گیاه سرخارگل مانند تحریک‌کننده‌های فوق‌العاده سیستم ایمنی عمل‌می‌کنند و خواص درمانی مفیدی دارند. بیشتر فواید سلامتی و زیبایی گیاه سرخارگل به دلیل وجود فلاونوئیدها، روغن‌های معطر، پلی‌ساکارید، اینولین و ویتامین C است.

شهرت اصلی این گیاه سرخارگل برای مقابله با عفونت‌ها و بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی است. درمان آنفولانزا و سرماخوردگی یکی از فواید سلامتی گیاه سرخارگل است. استفاده از این گیاه دارویی می‌تواند علائم آنفولانزا و سرماخوردگی مانند آبریزش بینی را کاهش‌دهد. این فایده اکیناسه به دلیل خواص ضدباکتری آن است. به محض اینکه متوجه علایم آنفولانزا و سرماخوردگی شدید، باید چای سرخارگل بنوشید یا دوز تجویزشده این گیاه دارویی را برای تسریع فرآیند بهبود مصرف‌ شود.

سرخارگل با داشتن خواص ضدالتهاب می‌تواند در رفع التهاب ناشی از عوامل مختلف مانند سم‌ها، اضطراب و کم‌خوابی موثرباشد. برای کاهش التهاب، فقط باید سرخارگل را منظم مصرف کنید. نوشیدن دمکرده گیاه سرخارگل به افرادی که باید با شرایط التهابی مزمن مانند روماتیسم مفصلی مبارزه‌کنند توصیه‌می‌شود. بنابراین، کاهش التهاب در فهرست فواید سلامتی این گیاه دارویی قرارمی‌گیرد.


سرخارگل نیز مانند خیلی از گیاهان می‌تواند وضعیت‌های مختلف مربوط به دستگاه گوارش و معده را تسکین‌دهد. اکیناسه با داشتن خواص ملین و آرام‌بخش، می‌تواند به‌عنوان یک درمان خانگی برای یبوست به‌کاررود.

این گیاه دارویی را برای سلامت دهان و دندان مفید می دانند. مصرف منظم سرخارگل می‌تواند خطر ورم لثه که یک عفونت باکتریایی است را کاهش‌دهد. همچنین، نوشیدن چای اکیناسه یا مصرف مکل‌های اکیناسه می‌تواند به حفظ سلامتی و قدرت دندان‌ها کمک‌کند.

عصاره‌ سرخارگل در کاهش چین‌وچروک مفید است که این یکی از فواید زیبایی شگفت‌انگیز این گیاه دارویی به‌شمارمی‌رود. تانن‌های موجود در سرخارگل به دلیل داشتن خواص سفت‌کننده، این ویژگی را در سرخارگل به وجود می‌آورند. برای اینکه پوست تان جوان و زیبا به‌نظر برسد، فقط باید عصاره سرخارگل را به پوست زده شود و یا از چای سرخارگل بهره گرفت.

سرخارگل را می‌توان در بیشتر داروخانه‌ها و فروشگاه‌های سلامت طبیعی به شکل تنتور، عصاره، پُماد و قرص یا کپسول پیداکرد.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: