« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۱
مدیر جهاد کشاورزی سمیرم، خبر داد:
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم، گفت: برداشت گندم و جو از 18 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی سمیرم آغاز شد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، احمد تیموری، در سمیرم گفت: پیش بینی می شود از 18 هزار و 500 هکتار اراضی زیرکشت امسال در شهرستان 18هزار تن گندم و جو برداشت شود .

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم با بیان اینکه سمیرم رتبه نخست سطح زیرکشت زراعت استان را دارد افزود: سطح زیرکشت شهرستان نسبت به سال گذشته پنج هزار هکتار و تولید گندم هم نسبت به پارسال پنج هزارتن افزایش داشته است .

او با اشاره به اینکه بیشتر سطح زیرکشت زراعت شهرستان به کشت گندم دیم اختصاص یافته افزود: از 18 هزار هکتارسطح زیرکشت زراعت، 16 هزار و500 هکتار زیرکشت گندم و دو هزار هکتار زیر کشت جو رفته که سرمازدگی و بارش ناکافی در اردیبهشت، میزان عملکرد دیم زارها کاهش داده است .

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم با بیان اینکه برداشت گندم از اواخر تیر آغاز و تا پایان مرداد ادامه داردگفت: همزمان با برداشت گندم، جهاد کشاورزی 5 مرکز خرید تضمینی و تعاون روستایی را در شهرستان فعال کرده که پیش بینی می شود این مراکز خرید 9 هزار و500 تن گندم، خریداری کنند .

تیموری، تصریح کرد: با هدف بالا رفتن میزان تولید، امسال 400 تن بذر اصلاح شده گندم میهن ، سرداری ، هما و پیشگام و جو مهتاب و آپیدر و هزار و 400 تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شده است .

او به تشویق کشاوزان سمیرمی برای بیمه محصول در حوزه زراعت هم اشاره کرد و گفت: بیش از 60 درصد محصولات کشاورزی امسال زیر پوشش بیمه قرار گرفته است .

شهرستان سمیرم چهار شهر ، چهار بخش و 120 روستا با 22 هزار هکتار زراعت از قطب های کشاورزی استان است که در 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار گرفته است .

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: