« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
به قلم علی شریعتی
علی شریعتی رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان لنده داستان صعود کوهنوردان شهرستان لنده به ارتفاعات کهدون کوه سفید را اینگونه تعریف کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده ؛علی شریعتی رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان لنده داستان صعود کوهنوردان شهرستان لنده به ارتفاعات کهدون کوه سفید را اینگونه تعریف کرد.


به نام خدای آفریننده آسمان و زمین و همه ی زیباییهایشان
در تاریخ 21 تیرماه 1397 تیم 12 نفره کوهنوردان شهرستان لنده این بار همراه با دو مهمان خود به مناسبت هفته ی بهزیستی با شعار بالندگی وصیانت اجتماعی و  تقدیر از مدیر بی ادعا و زحمت کش اداره بهزیستی  جناب حاج نورعلی کاظمی به ارتفاعات کهدون کوه سفید صعود نمودند.


تیم کوهنوردان شهرستان لنده متشکل از آقایان:هدایتالله پرویزیان،موسی پناهی،سید مسلم تقوی،محمد عالیان،سید منصور چام،سید عینالله جعفری،سعید شریعتی،محسن شریعتی، عین الله تقی زاده،سعید هاشمی ستون اصلی کوهنوردی منطقه،نصرالله خسروی و علی شریعتی را در این سفر اقایان عین الله جعفری خوش مکتب از شهر سوق و منصور چام پهلوان از شهرستان بهمئی همراهی می کردند.




 ساعت 16 روز 21 تیرماه از لنده حرکت و سپس با عبور از روستا های شیتاپ و مونه ساعت 18 از سرکمر مسیر را شروع و ساعت 21 به چشمه زیبای اومهلو رسیده و گلویی با آب گوارای این چشمه زیبا تازه کردیم .بعد از استراحتی کوتاه با احتیاط و بدون سروصدا به طوری که مرد همیشه مهمان نواز و از بزرگان ایل طیبی جناب آقای فتحعلی ساجدی مقدم خبردار نشود و مثل همیشه ما را باترفند به منزل خود دعوت نماید.



اومهلو را رد کرده و در کنار چشمه آب کله ایی شب را اطراق نموده ، در کنار دوستان و سکوت زیبای کوه و نسیم روحبخش باد و هوای پاک و زلال استراحت، و صبح با صدای نوای پرندگان کبک و سار که با صدای اذان یکی شده بود، دوستان برخواسته و پس از ادای فرضیه الهی به سمت قله حرکت نمودیم. پس از عبور از اشکفتهای دوخونی ساعت یازده روز 22 تیر به قله صعود و ظهر با اصرار اقایان علی نژاد، تقوی و مشهدی علی باز عسکری بالاخره دعوت آقای عسکری پذیرفته شد و ناهار در خدمت ایشان بودیم. سپس عصر به جایگاه قبلی(کمپ گروه) برگشتیم. تعدادی از بچه ها شب به صورت اتفاقی با آقای ساجدی مقدم روبرو شدند و با اصرار ایشان مجبور به قبول دعوتش شدند.


دوستان روز 23/4/97  را برای جمع آوری آویشن گذاشتند تا از موهبتهای این نعمت خدادادی بدون ضربه زدن به ریشه آنها استفاده کنند. ظهر میهمان  کربلایی علی بازی بودیم و سپس ساعت 6 عصر حرکت و همگی با سرور و شادی و سه روز دوری از مصنوعات آب و یخ و باد مصنوعی کولر ها و دغدغه قطع برق همگی به شهر و دیارمان برگشتیم .



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: