« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
ایران
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور به تشریح جزئیات آزمون سراسری ۹۷ پرداخت و گفت: این آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می‌شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف؛مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور به تشریح جزئیات آزمون سراسری ۹۷ پرداخت و گفت: این آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می‌شود.

دکتر حسین توکلی ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: کنکور سراسری سال ۹۷ در دو نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و بخش و در ۴۷۹ حوزه امتحانی برگزار می‌شود و داوطلبان باید در یک مرحله و در یک جلسه به سئوالات اختصاصی و عمومی تعیین شده پاسخ دهند.

به گفته توکلی، آزمون سراسری سال ۹۷ برای هر یک از گروه‌های پنج‌گانه آزمایشی در یک مرحله برگزار می‌شود و داوطلبان در یک جلسه به سئوالات عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی انتخابی پاسخ می‌دهند.

وی افزود: این آزمون صبح و بعدازظهر پنج شنبه هفتم و جمعه هشتم تیرماه در ۳۷۵ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۴۷۹ حوزه امتحانی برگزار می‌شود به این صورت که آزمون عمومی و اختصاصی گروه علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج شنبه هفتم، آزمون عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنج‌شنبه هفتم، آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه علوم تجربی صبح جمعه هشتم و آزمون گروه‌های زبان‌های خارجی بعدازظهر جمعه هشتم برگزار می‌شود.

توکلی ادامه داد: در آزمون سراسری سال ۹۷ به هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج گانه یک پاسخنامه و دو دفترچه آزمون شامل دفترچه عمومی(شماره یک) و اختصاصی (شماره دو) در قالب دو بسته نایلونی داده می‌شود. تمام سئوالات آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان هر پنج گروه آزمایشی شخصی سازی شده و شماره داوطلبی نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه درج شده است.

وی با تشریح جزئیات طراحی سئوالات اظهار داشت: دفترچه‌های سئوالات دارای تنوع بوده و در انواع c و d ،e ،f تقسیم شده است، بجز دفترچه‌های زبان غیرانگلیسی و اقلیت‌های مذهبی، دفترچه شماره ۳ گروه آزمایشی ۲، دفترچه شماره ۳ گروه آزمایشی ۳ و دروس تخصصی زبان فرانسه و آلمانی) که منحصرا شخصی سازی شده ولی دارای تنوع نیست.

توکلی عنوان کرد: پاسخنامه به همراه دفترچه آزمون عمومی در یک بسته نایلونی بسته بندی شده و دفترچه آزمون اختصاصی در بسته نایلونی جداگانه‌ای بسته بندی شده است. دفترچه هر یک از پنج گانه از نظر عناوین دروس امتحانی، تعداد سئوالات و مدت پاسخگویی یکسان است و محتوای سئوالات هر یک از سئوالات متفاوت است.

به گفته وی، دفترچه آزمون عمومی برای تمام داوطلبان حاوی ۱۰۰ سوال عمومی است که داوطلبان باید در مدت پنج دقیقه به سئوالات پاسخ دهند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که به جای پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی به سئوالات اقلیت های مذهبی پاسخ می دهند یا زبان خارجی آنها فرانسه، آلمانی یا ایتالیایی است به سئوالات مربوط که ضمیمه دفترچه عمومی است، پاسخ می‌دهند.

وی افزود: دفترچه آزمون اختصاصی حاوی ۱۳۵ سئوال اختصاصی است که داوطلبان هر گروه آزمایشی باید در مدت ۱۷۵ دقیقه به سئوالات آن در پاسخنامه از ردیف ۱۰۱ به بعد پاسخ دهند. دفترچه آزمون اختصاصی گروه تجربی حاوی ۱۷۰ سئوال است که داوطلبان این گروه آزمایشی باید به این سئوالات در مدت ۱۷۵ دقیقه پاسخ دهند.

توکلی گفت: در گروه آزمایشی تجربی بهیاران شاغل به حرفه بهیاری که دارای دیپلم بهیاری هستند علاوه بر پاسخگویی به سئوالات اختصاصی دفترچه ۲ گروه تجربی به ۵۰ سوال مندرج در دفترچه شماره ۳ نیز پاسخ می‌دهند، دفترچه آزمون اختصاصی (شماره ۲) انسانی حاوی ۱۸۰ سئوال اختصاصی است که داوطلبان این گروه باید در مدت ۱۶۵ دقیقه پاسخ دهند.

وی اظهار داشت: در این گروه آزمایشی داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی هستند باید به ۲۰ سئوال اصول عقاید و فقه در مدت ۲۰ دقیقه در دفترچه شماره ۳ پاسخ دهند. دفترچه اختصاصی گروه هنر حاوی ۱۶۰ سئوال اختصاصی است که داوطلبان باید در مدت ۱۶۵ پاسخ دهند.

دکتر توکلی تاکید کرد: دفترچه آزمون اختصاصی زبان‌های خارجی انگلیسی، فرانسه یا آلمانی هر کدام دارای ۷۰ سئوال اختصاصی است که داوطلبان این گروه آزمایشی باید به ۷۰ سوال در مدت ۱۰۵ دقیقه پاسخ دهند. داوطلبانی که زبان خارجی انتخابی آنها ایتالیایی یا روسی است سئوال تخصصی ندارند.

وی گفت: قبل از آغاز پاسخگویی به سئوالات آزمون عمومی به هر یک از داوطلبان گروه‌های پنج گانه یک فرم نظرخواهی داده می‌شود و داوطلبان پس از درج شماره داوطلبی و مشخصات مربوط، به سئوالات آن در مدت ۱۰ دقیقه پاسخ می‌دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: نتایج اولیه آزمون سراسری ۹۷ به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه اولیه دهه دوم مرداد ماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور منتشر می‌شود./ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: