« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
دبیرخانه دین پژوهان کشور
دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور فراخوان یازدهمین آیین انتخاب ، معرفی و تجلیل پژوهش ها و پژوهشگران برتر دینی را اعلام کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف : دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و با ارج نهادن به نام و یاد امام راحل و شهیدان فجر آفرین، فراخوان یازدهمین آیین معرفی و تجلیل پژوهش های برتر و پژوهشگران برگزیده دینی را اعلام کرد.

دبیر شورای دین پژوهان کشور، دهه فجر 1395 الی 15 خرداد 1396 را برای مهلت ارسال و پذیرش آثار پژوهش اعلام کرد و تصریح نموده است که آثاری که بر اساس شرایط پذیرفته می شوند از خرداد ماه تا شهریورماه 1396 در روند نقد و بررسی و ارزیابی و داوری نهایی قرار می گیرند و برگزیدگان در یازدهمین آیین تجلیل در ایام هفته پژوهش سال 1396 معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

دکتر آیت پیمان هدف آیین تجلیل پژوهشگران دینی را حمایت از توسعه و ترویج و غنی سازی پژوهش های دینی و ارائه الگوهای موفق به جامعه علمی کشور عنوان کرد و ملاکهای انتخاب در داوری و ارزیابی را تشریح کرد.

وی گفت: نو آوری علمی، در انتخاب موضوع روشمند بودن پژوهش ها، پرداختن به سئوالات بنیادی و طرح سئوال و پاسخگویی علمی و عملی به سئوالات نظری و داشتن راه حل عملی برای مسایل علمی مطرح در جامعه و برخوردار بودن از ویژگی های نقادی و ایده پردازی و مدل سازی را به عنوان ملاک های اصلی مورد نظر شورای دین پژوهان ذکر کرد.

مدیر مسئول دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور از مراکز و موسسات پژوهشی و پژوهشگاهها و پژوهشکده های حوزوی و دانشگاهی و پژوهشگران بخش دولتی و خصوصی دعوت کرد تا بر اساس ملاک ها و معیارهای اعلام شده، پژوهش های پایان یافته در دو سال 1394 و 1395 را برای قرار گرفتن در فرایند بررسی در مهلت اعلام شده به دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور واقع در قم-خیابان شهید فاطمی(دورشهر)- بین کوچه 21 و 23 پلاک317 ارسال نمایند. عضور شورای دین پژوهان با اعلام اینکه پایان نامه های سطح 4 حوزه و دوره دکتری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور نیز پذیرش می شوند، از صاحبان آثار خواست تا نسخه صحافی شده نهایی و پیش از چاپ اثر را به همراه فایل اثر بطور حضوری و یا از طریق پست به دبیرخانه دین پژوهان کشور ارائه نمایند و اعلام وصول دریافت کنند.

وی در خصوص چگونگی داوری و نحوه بررسی و نقد آثار گفت، بررسی آثار در 12 گروه داوری بر اساس رشته های مستقل علوم اسلامی در چند مرحله انجام می شود و سپس انتخاب نهایی توسط شو ای علمی دین پژوهان در بین آثاری که 70 امتیاز از 100 امتیاز ارزیابی را احراز کرده باشند صورت می گیرد. دکتر پیمان در ادامه، اصلاع رسانی پیرامون پژوهش ها و پایان نامه ها به مراکز و پژوهشگران و تبادل اطلاعات لازم و مفید و معرفی پژوهش های کاربردی به دستگاههای اجرایی و سازمانهای ذیربط را از اهداف جانبی طرح برشمردند و پیگیری حمایت از چاپ و انتشار آثار برگزید، را یکی از هدف های مورد نظر شورای دین پژوهان دانستند و اظهار امیدورای کردند که فرایند مذکور موجب تقویت وضیعت علم و اهمییت یافتن بیش از پیش پژوهش های دینی در حل مسایل جامعه باشد.

وی در ادامه گفت: در طی 10 دوره گذشته برگزاری آیین انتخاب و تجلیل پژوهشگران برتر دینی تا کنون 212 اثر پژوهش و پایان نامه به عنوان برتر و برگزیده جایزه و تقدیرنامه دریافت کرده و به جامعه علمی معرفی شده اند و اکثریت این آثار نیز به چاپ رسیده اند و از آنها بهره برداری مطلوب شده است. وی دوره دهم را دوره موفق و پرباری دانست که در بین 360 اثر پذیرش شده 10 اثر انتخاب و همزمان با تجلیل از آیت الله ابراهیم امینی و آیت الله محمد هادی معرفت با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی اعضای شورای عالی حوزه و مدیران و مسئولین حوزه علمیه مورد تجلیل قرار گرفته و جایزه دریافت نمودند.
دکتر پیمان با تاکید براینکه دین در تار و پود زندگی مادی و معنوی جامعه ما تنیده شده است و پیوند میان نظام سیاسی و دین لا منفک می باشد، ضرورت اهتمام به گسترش دین پژوهی و تخصصی تر شدن و کاربردی تر شدن پژوهش ها و پایان نامه ها را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و از همه مراکز پژوهشی داخل و خارج کشور تقاضای مشارکت و تعامل موثر نمود.

گفتنی است که شورای دین پژوهان کشور در دوره جدید مرکب از آقایان: علیرضا اعرافی، احمد مبلغی، احمد واعظی، مهدی مهریزی، سید علی عماد، کاظم قاضی زاده، مسعود آذربایجانی، سید حسن اسلامی، محمد عبداللهیان، محمد جواد صاحبی، قاسم جوادی، سید حسین میر معزی، عبدالرضا ایزدپناه، محمد مهدی احمدی، آیت پیمان، احمد مسجد جامعی، مصطفی دلشاد تهرانی، سهراب حمیدی و دارای 12 گروه داوری علمی در 12 رشته علوم اسلامی می باشد و پایگاه اطلاع رسانی www.dinpajoohan.com به عنوان ارگان رسمی برنامه ها، اهداف و عملکرد و اخبار دین پژوهان را منعکس می نماید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: