« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
شما قضاوت کنید...

 

 

ارزویی دیرینه. هر بار که از این ارزو می گوییم پتک ملاکهای شهر ستانی را انچنان بر سر این مردم کوبیدند که کسی جرات انتقاد نداشته باشد. ساده می گویم. کاری کرده اند که دیگر هیچ شخصی از شهرم جرات انتقاد نداشته باشد. انهایی که در این شهر مسئولیتی به دست بیاورند؛ دیگر هیچ وقت انتقاد نمی کنند.

اوای دنا-مهدی گلالی :می خواهم در اینجا ملاکهای برحق لنده برای شهرستانی شدن را بیان کنم و مردم ازاد اندیش نتیجه گیری کنند. ابتدا بگذارید به کسانی تلنگر بزنیم.
*به افراد سیاسی لنده این انتقاد وارد است که چرا خواسته های ناچیز خود را به خواسته های بزرگ مردمان شهرشان ترجیح می دهند ؟ انها یی که بجای چانه زنی برای شهرستانی به چانه زنی برای پستها وحفظ پستها ودعواهای شخصی مشغولند !شما قضاوت کنید.
به کسانی که دررده های بالای مدیریتی مقام دارند وفرزند این شهر هستند این انتقاد وارد است که شما برای شهرستانی لنده چکار کرده اید ؟ شما برای به جلب رضایت مسئولین وزارت کشور چه کرده اید؟ شما قضاوت کنید.
*به مسئولین بخش لنده این انتقاد وارد است که چرا برای به دست اوردن پارامترهای شهرستانی تلاشی انجام نمی دهید ؟ مثلا یکی از پارامترهای غیر مستقیم شهرستانی بحث مبلمان شهری است. مسئولین محترم شما چکار کرده اید ؟ شما قضاوت کنید.
*به نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی این انتقاد وارد است که چرا به همان اندازه که برای شهرستانی چرام تلاش کرده است برای شهرستانی لنده تلاش نمی کنید .

* اما مامی دانیم که عده ای هستند در این زمانه خود خواه , که بی نام و نشان و در سکوت خالصانه شان دنبال شهرستانی لنده هستند.مردم لنده صمیمانه از این افراد تشکر می کنند. کاش اجازه داشتم که با بردن اسم انها از زحمات بی دریغشان تشکر کنم. حتما می دانید که چرا می گویم نباید از انها نامی برده شود.مردم لنده شما را می شناسند و قدردان شما هستند
چند تا از پارامترهای شهرستان شدن راتوضیح می دهیم و قضاوت با شماست.
1. یکی از ملاکهای شهرستانی جمعیت است. برطبق امار رسمی سال 1385 جمعیت بخش لنده ۲۱۲۷۷و جمعیت بخش باشت 22437و جمعیت بخش چرام ۲۵٬۱۶۸نفر است. ما به جای کلمه شهرستان از کلمه بخش استفاده می کنیم تا شما بهتر قضاوت کنید.ایا تفاوت هزار نفری این اندازه در شهرستان شدن تاثیر دارد ؟
2. دومین ملاک شهرستانی داشتن دهستان های لازم است. تا این دهستان ها در موقع شهرستانی به بخش تبدیل شوند. از نظر رسمی لنده دارای دو دهستان طیبی گرمسیری شمالی و دهستان عالی طیب می باشد. حالا شما قضاوت کنید روستای ایدنک چه چیزی کم دارد که الغچین باید دهستان باشد و ایدنک نباشد.
3. سومین ملاک دوری از شهرستان مربوطه است. فاصله لنده تا دهدشت به مراتب از فاصله چرام تا دهدشت بیشتر است. شما قضاوت کنید.
4. چهارمین ملاک مشکل رفت وامد مردم برای رفتن به شهرستان مربوطه است. به طور معمول اگر یک فرد از لنده بخواهد به شهر دهدشت برود و برای مثال در فرمانداری این شهر یک امضا بگیرد با این مسافت و جاده ای که پیش روی او است باید یک نیمروز وقت بگذارد.

*با همه ملاکهای موجود و با همه این مطالب ما قضاوت را به شما می سپاریم. روزگاری شهر لنده مرکز بخش ثلاث بود.به گفته خیلی ها زمانی که لنده بافت شهری داشت خیلی از شهرستانهای موجود بافت یک روستا را نیز نداشتند. ما که نمی دانیم این شهر قربانی چه چیزی شده است ؟ تاوان چه چیزی را پس می دهد ؟ چه جریانی در پشت شهرستانی لنده است که چند سال است این راه را رفته اند و دوباره بعد از مدتی اعلام می کنند که لنده شاخصهای شهرستانی راندارد. اما بخش چرام در طی 10 ماه شهرستان می شود. بحث شهرستانی لنده به یک مسئله تبلیغاتی تبدیل شده است. چند ماه مانده به انتخابات این بحث گرم می شود و دوباره بعد از انتخابات روز از نو و روزی از نو. مردم لنده . به راستی که این ماه پشت ابر نمی ماند ! شما قضاوت کنید

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: