« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
آوای رودکوف:برنامه خط قرمز، ویژه مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی ایران با نگاهی متفاوت است که به صورت اختصاصی از آپارات پخش می‌شود. در قسمت سوم با حضور احمد توکلی به «فساد و فیش‌های حقوقی» پرداخته است.

مهمترین گزاره‌ها:
*آنهایی که می‌گویند حقوق‌های نجومی قانونی بوده جواب من را بدهند! یکی را شما دعوتشان کنید از آنها سوال کنید که جواب ماده ۷۴ را چه می‌دهند؟ چون ماده ۷۴ عام هست. استثنا به هیچ وجه ندارد. صریح نص است. هیچ ابهامی ندارد. قابل تفسیر هم نیست. وقتی می‌گوید کلیه دستگاه‌های اجرایی اعم از اینکه مشمول این قانون باشد یا نباشد، باید تابع این ماده ۷۴ باشند. و دستور می‌دهد که قبل از اینکه تصمیم اجرایی بشود، ۲تا کار را باید بکنند: یکی این که شورای حقوق و دستمزد تایید کند اجازه دهد و دیگری این که رییس جمهور هم موافقت کند.

*تمام افزایش حقوق‌ها در دولت یازدهم خلاف نص صریح قانون بوده است

*دستگاه‌های نظارتی به درجاتی از فساد آلوده شده‌اند

* نماینده‌ای که گفت «سهم خود را از سفره انقلاب بداشتیم» آن طور که باید هو نشد

* سقف اعتماد معتقدان به نظام هم ترک خورده و ممکن است فرو بریزد

* مشکل این است که مدیران ما میل به اشرافیت پیدا کرده‌اند

* بی‌اعتمادی به قانون مثل دموکراسی مرگ است

* متاسفانه در کشور ما، مسئولان سیاسی عموما قانون را مزاحم می‌دانند

* باید با تنبیه قاطعانه افراد فاسد را کنار گذاشت

* عدم شایسته‌سالاری یکی از ریشه‌ای‌ترین عوامل فساد در هر جامعه است. ناکارآمدی، کوتوله‌پروری، مدیحه‌سراپروری، مجیزگو، همه رذایل اخلاقی پشت سرش می‌آید. درنتیجه کارهای بزرگ را می‌سپارند به مردم کوچک.

* شایسته سالاری یعنی رئیس‌جمهور برادرش را اگر شایستگی ندارد کنار بگذارد

* شایسته‌سالاری یعنی آقای رییس جمهور برادرش را اگر شایستگی ندارد کنار بگذارد. آن آقای دیگر هم، رییس جمهورهای ما همه نزدیکانشان را دور و برشان چیدند، من اول به آقای هاشمی اعتراض کردم. گفتم یعنی شما با این سابقه انقلابی هیچ‌کس از رفقای عاقله مردتان نبود که شما باید پسر جوانتان را می‌آوردید بازرسی ویژه بگذارید. گفت اعتماد داشتم، گفتم یعنی هیچ کس معتمدت نبود؟ بعد آقای خاتمی هم کرد البته آقای خاتمی از این جهت مراقبتش بیشتر بود. بعد آقای احمدی‌نژاد هم کرد. بعد آقای روحانی هم دارد می‌کند. نمی‌دانم چه خاصیتی دارد رفقای امین خیلی بهتر از خویشان امین‌اند. چون خویشان همیشه توقع دارند ولی رفقا ندارند.

* اگر آقای روحانی هنوز در فرصتی که برایش باقی است، این کار را بکند دفعه بعد همرای می‌آورد بعدتر هم اگر کسی را حمایت بکنند رای می آورد. اگر آقای روحانی الان استفاده نکرد، تحریم دارد، تهدید می‌کند، خانه‌ها خراب شده است، خانه‌های اعتماد مردم خراب شده است. به دادش نرسند مثل یک ساختمان موریانه خورده شده. یک دفعه فرو می‌ریزد. این جوری نیست. دنیا محل حساب و کتاب است. خدا می‌فرماید: خلق کل شی‌ء بالمقدار. همه اش حساب و کتاب دارد. اگر ما برویم سراغ اینکه چنین فاجعه ای بیشرمانه‌ای را حرص و آز وحشتناکی را، تودهنی محکمی نزنیم مردم مایوس می‌شوند. می‌گویند همدیگر را بپوشانند. آقای روحانی باید استفاده کند از این فرصت هر چی خرابی در دستگاه قضایی هم اگر هست بگویید. /الف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: