« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳
یکی از راههای حمایت از تولید ملی بالا بردن قدرت خرید مردم است. اگر مصرف کننده توان خرید نداشته باشد چگونه می تواند باخرید محصولات داخلی از تولید ملی حمایت بکند.


اوای دنا-علی اکبر رحیم فر:بهترین راه پیشرفت و توسعه اقتصادی حمایت از تولید ملی می باشد.همچنین اگر بخواهیم از وابستگی اقتصاد به درامد های نفتی نجات پیدا بکنیم بایداز تولید کالای داخلی و صادرات آن حمایت بکنیم.

سرمایه گذاری و توجه به منابع طبیعی تجدید شونده می تواند از راهکارهای حمایت از تولید ملی و صادرات باشد.توجه ویژه به بخش های صنعت و کشاورزی در تولید ملی مهم و تاثیرگذار است.علاوه براینکه مسئولان باید در تامین مواد اولیه و نیازهای اساسی صنعتگران و کارخانجات به آنها کمک کند دستگاههای نظارتی نیز بایدنظارت واقعی بر تولیدات و نحوه عرضه این تولیدات به مردم را داشته باشند.چه از نظر کیفیت و چه از نظرکیمیت باید همیشه و بطور منظم و دقیق نظارت ها وجود داشته باشد تا رضایت مصرف کنندگان را بدست آورند.

مثلا خودروهای محصول کارخانجات خودروسازی داخل کشور به علت کیفت و قیمت نامناسب اگرمصرف داخلی نباشد دچار ورشکستگی و تعطیلی می شوند زیرا در
بازارهای جهانی جایگاهی ندارند و از استانداردهای جهانی در مقایسه با خودروهای خارجی در سطح بسیار پایینی قراردارند.

دولت در سال 91 نرخ دستمزد کارگران را389 هزارتوان اعلام کرد و همان موقع نرخ یکی از ارزانترین ماشین های ساخت داخل مانند پراید 10 ده میلیون تومان بود ولی حالا قیمت یک دستگاه ماشین پراید به مرز بیست میلیون تومان رسیده وکارگران که قشر وسیعی از جامعه ایران را در برمیگیرند باید با همان پایه حقوق 389 هزارتومانی در آرزوی خرید یک پراید باشند.

یکی از راههای حمایت از تولید ملی بالا بردن قدرت خرید مردم است. اگر مصرف کننده توان خرید نداشته باشد چگونه می تواند باخرید محصولات داخلی از تولید ملی حمایت بکند. وقتی که کشاورزان و دامپروران محصولات خود را باید باقیمت ناچیز بواسطه دلالی و واسطه گری ومناسب نبودن قیمت خرید دولتی بفروشند و در عوض همان محصول را در بازار به قیمت چند برابر مجبور باشند بخرند چگونه می توان از تولید ملی حمایت کرد.دولت باید به همان قیمتی که گندم و یا سایر محصولات کشاورزی و دامپروری را از کشورهای خارجی می خرد همان محصولات را نیز در داخل باهمان قیمت از کشاورزان و دامپروران بخرد تا به تولید ملی تشویق و حمایت شوند.

فرهنگ سازي توسط رسانه ملي براي خريد كالاي ايراني، تغییر قوانین دست وپاگیربرای تولید کنندگان ،  مبارزه با قاچاق كالا و رونق فضای کسب وکار ازدیگر راه های حمایت از تولید ملی است. رفع بسياري ازمعضلات اقتصادي بستگي به حمايت از توليد ملي دارد كه دولت و مجلس بايد با همكاري و بسترسازي مناسب، آن را به بهترين شكل ممكن اجرا و موانع را برطرف كنند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: