« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان دومین نرخ بیکاری در سطح کشور را داراست.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛صابر مظاهری با اعلام این خبر افزود: 2056تعاونی فعال و در دست اجرا در این استان وجود دارد که 20هزار و 487 نفر در این تعاونی ها مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: 1515 تعاونی غیرفعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که فقط به صورت سوری ثبت شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در مورد نرخ بیکاری عنوان کرد: نرخ بیکاری در این استان 17.7درصد است.

مظاهری با بیان اینکه گزارش فصلی تعداد بیکاران امسال هنوز مشخص نشده است، ادامه داد: تا پایان سال 94 تعداد بیکاران در استان کهگیلویه و بویراحمد 33هزار نفر بوده است.

 وی اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد دومین استان از نظر بیکاری در  بین استانهای کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیکاری از سیاست گذاری های کلان در سطح کشور تبعیت می کند، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در تمام بخش های خصوصی، ایجاد مشوق ها و کارفرمایان، در نظرگرفتن تخفیفات و خدمات بیمه ای برای کارفرمایان، حرکت به سمت مهارت آموزی، تخصصی کردن مشاغل، تکمیل زیرساختهای روستاییان و تسهیلات کم بهره برای بنگاههای خرد و زودبازده از جمله راهکارها و پیشنهادات برای کاهش بیکاری در این استان هستند.

مظاهری تصریح کرد: توجه به بنگاههای خرد می تواند در کاهش بیکاری نقش بسزایی داشته باشد چراکه بنگاههای بزرگ نیازمند سرمایه گذاری کلان هستند اما بنگاههای خرد نیازمند سرمایه گذاری کمتری هستند و بازده فراوانی نیز دارند.

وی اضافه کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال پیگیری "طرح تکاپو" است تا رشته های پر اشتغال مشخص شوند./ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: