« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به وطن و تکریم آزادگان در شهرستان گچساران، بیکاری را بزرگترین معضل کنونی خانواده‌های شهدا و ایثارگر این استان عنوان کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛سید مصطفی  مهدی با اعلام این خبر گفت:  بزرگترین معضل خانواده‌های شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد  بیکاری است.

وی آخرین آمار افراد جویای کار خانواده شهدای کهگیلویه و بویراحمد را 2 هزار و 239 نفر عنوان و اظهار کرد: فرزندان شهید بیکار در این استان نیز 141 نفر هستند.

مهدی افزود: از بیکاران تحت پوشش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 750 نفر فرزند جانباز 25 درصد به بالا و مابقی را برادران و خواهران شهید تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق قانون 44 بند (و) برنامه پنجم، دستگاه‌هایی که از نظام بودجه می‌گیرند موظف هستند 25درصد ظرفیت استخدامی به بنیاد شهید بدهند.

این مقام مسئول گفت: اگر این جذب نیرو تخصیص داده شود، طبق بند مصوب، بنیاد شهید اقدام به استخدام فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان با اولویت فرزند شهدا و درصد جانبازان و در نهایت آزادگان خواهد کرد.

مهدی با اظهار تاسف افزود: با اینکه فصل خروج افراد تحصیل کرده با مدارک معتبر تحصیلی از دانشگاههاست اما ظرفیت استخدام و نیازهای خانواده شهدا  در استان حل نشده باقی مانده است.

وی افزود: اشتغال و ظرفیت جذب نیرو در استان همگن نیست و برای رهایی از این وضعیت با شرکت های پارس جنوبی عسلویه نامه نگاری هایی صورت گرفته و از وزارت نفت برای توجه ویژه به این معضل در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار رسیدگی شدیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان اقتصادی کوثر که مرتبط به بنیاد شهید است جهت جذب نیروی کار اقداماتی در دست اجرا دارد.

این مراسم با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل بنیاد شهید استان، فرمانده سپاه ناحیه گچساران، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، و جمع کثیری از آزادگان برگزار شد./ایلنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: