« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
در فصل هاي بهار و تابستان با توجه به شروع فصل کاشت و برداشت و انجام کار در مزارع و باغات، بيشترين آمار نزاع و درگيري در استان نسبت به ماه ها و فصل هاي ديگر است

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "غلامعباس غلامزاده"، نزاع را يکي از بزرگترين معضلات و آسيب هاي اجتماعي در استان کهگيلويه وبويراحمد، دانست و گفت: نزاع در هر جامعه، کشور، شهر و روستايي پيامدهاي منفي و آثار مخربي بر فرهنگ، رفتار، اقتصاد، پيشرفت و آباداني و مسائل اجتماعي آن منطقه دارد.

وي پيشگيري و کاهش وقوع نزاع را منوط به کار فرهنگي دستگاه هاي متولي دانست و افزود: نيروي انتظامي با کارهاي تحقيقاتي، استفاده از مراکز علمي و افراد صاحب نظر به راهکارهاي مناسبي در خصوص کاهش نزاع هاي دسته جمعي و فردي دست يافته است.

فرمانده انتظامي استان به افزايش 7 درصدي وقوع نزاع در هفت ماه اخير سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: البته اين رقم نسبت به ميانگين آماري سال هاي گذشته 11 درصد کاهش وقوع نزاع را نشان مي دهد.

غلامزاده، به مهم ترين عوامل وقوع نزاع هاي دسته جمعي و فردي در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: مسائل اقتصادي و بيکاري، تعصبات بي جا و کور و طرفداري نابحق از افراد، پايين بودن آستانه صبر و عدم روحيه گذشت و ايثار، طولاني شدن روند رسيدگي به نزاع ها، کوتاهي در انجام وظيفه توسط بعضي از ادارات و نهادها و سازمان ها و مسائل عشيره اي و قومي و قبيله اي مهم ترين عوامل ايجاد نزاع در استان به شمار مي آيد.

وي افزود: همه مردم و مسئولان مختلف در حوزه هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي، انتظامي و قضائي با همراهي، همدلي و هم زباني مي توانند نقش بسزايي در کاهش وقوع نزاع داشته باشند.

غلامزاده، وقوع نزاع هاي دسته جمعي شهر و روستا را با توجه به بافت قبيله اي استان متأثر از همديگر، دانست و گفت: در فصل هاي بهار و تابستان با توجه به شروع فصل کاشت و برداشت و انجام کار در مزارع و باغات، بيشترين آمار نزاع و درگيري در استان نسبت به ماه ها و فصل هاي ديگر است.
فرمانده انتظامي کهگيلويه وبويراحمد با اشاره به تأثيرگذاري سوء نزاع در روند اقتصادي و فرهنگي استان هاي در حال توسعه به هنجارشکنان، هشدار داد: هر کس بخواهد خدشه اي به امنيت و آرامش مردم بعنوان خط قرمز پليس، وارد کند با تمام توان با فرد و افراد متخلف برخورد مي شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: