« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۳
به مناسبت هفته سلامت و با حضور جمعی از مسولین استانی و شهرستانی انجام شد:
همایش جوانی جمعیت به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا و به مناسبت هفته سلامت با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛همایش جوانی جمعیت به همت و تلاش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا ؛به مناسبت هفته سلامت و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار و به بررسی مشکلات و مسائل مربوط به جوانی جمعیت به صورت ویژه پرداخته شد.

برگزاری همایش جوانی جمعیت در شهرستان دنا / آنچه گذشت + تصاویر

دکتر محمد یزدان پناه سرپرست جوان و پای کار این شبکه عنوان کرد :یکی از مهمترین فاکتور‌ها و شاخص‌ها در زمینه طرح جوانی و افزایش جمعیت عملیاتی کردن مشوق‌ها و طرح‌هایی است که در این راستا اعلام شده است.

دکتر یزدان پناه افزود :شهرستان دنا در حوزه جمعیت نقاط امیدبخشی دارد و تلاش برای افزایش نسل و حمایت از خانواده یکی از ضروری‌ترین فریضه‌ها برای مسئولان و مردم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع جوانی جمعیت در سال‌های اخیر جزء شاه بیت مسائل خانواده است، بیان کرد: ما افتخار داریم در هفته سلامت شهرستان دنا اولین همایش جوانی جمعیت در این شهرستان در سال جدید برنامه‌ریزی و برگزار شده است که در راستای ایجاد ظرفیت‌هایی برای شناسایی پتانسیل‌های افزایش جمعیت شهرستان دنا می باشد.

در ادامه دکتر شعبانی فرماندار شهرستان دنا با حضور در مراسم جوانی جمعیت ضمن خیر مقدم به کلیه حاضرین گفت :از زحمات سپاهیان مقتدر در چند روز اخیر بابت حمله موشکی به پایگاههای اسرائیل تشکر داریم،رژیم اسرائیلی که در جشن پوریم دریک مهلت سه روزه ۷۷هزار ایرانی را کشتند که اصل جوانی جمعیت در این جا به خطر انداخت.

شعبانی افزود برای قانون جوانی جمعیت در قانون ۷۳ماده‌ای شرح و وظایف هر اداره ای مشخص شده است و می‌طلبد هر نهادی به نحو احسنت وظایف خود را انجام دهد.

 در ادامه سردار حکمتیان فرمانده تیپ 48 سپاه فتح استان با حضور در مراسم جوانی جمعیت گفت : پیرو منویات مقام معظم رهبری لازم است در بحث جوانی جمعیت همه ارگان ها پای کار باشند تا با جوان بودن جمعیت کشور از آسیب و گزند دشمنان دور باشیم.

سرداد حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸فتح ادامه داد :آنچه در زمان جنگ در کنار تجهیزات باعث پیروزی انقلاب شده بود فراخوان امام برای ارتش ۲۰میلیونی بود و بسیج شکل گرفت و نیروی جوان ما توانست بر دشمن چیره شود و تجهیزات آنها را بگیرد و بر علیه خودشان استفاده کنند و هم اکنون سفیران سلامت ما هم همان کار را انجام می‌دهند که می‌طلبد همه نقش خودشان را به درست انجام دهند.

در ادامه این همایش مهم حجت الااسلام و المسلمین واهبی زاده امام جمعه شهر سی سخت گفت : تشکیل قرارگاه حمایت از جوانی جمعیت و ازدواج در شهرستان دنا جهت مقابله با پیری جمعیت ضرورت دارد.

حجت الاسلام سید مصطفی واهبی زاده امام جمعه شهر سی‌سخت در همایش جوانی جمعیت اذعان داشت :طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت طرحی است که مدت‌ها در مجلس در حال پیگیری بود که هدف این طرح تشویق جوانان برای ازدواج و تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری است و برای هر دوی این موارد حمایت‌ها و تسهیلاتی در نظر گرفته است.

امام جمعه سی‌سخت اظهار داشت:هدف از طرح جوانی جمعیت در راستای تشویق زوجین به فرزندآوری و جلوگیری از پدیده پیری جمعیت که جزو مزایای آن است می‌باشد و مقابله با آمار ۶۰۰هزار نفری سقط جنین در کشور و پدیده شوم فرزند حیوانی است.

وی گفت:در طرح جوانی جمعیت مشوق‌ هایی برای تسهیلات اشتغال،خرید مسکن فرزندآوری و موارد این چنینی آمده اما این طرح محدود به همین موارد نمی‌شود که آموزش مادران،حمایت از مادران باردار، مقابله با پدیده سقط جنین،سیاستگذاری عمومی جمعیت و در نهایت درمان ناباروری از دیگر موارد تایید شده در طرح جوانی جمعیت است.

 در پایان حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا سیادت امام جمعه شهر پاتاوه با توجه به احادیث ائمه اطهار جوانی جمعیت را مهم دانست و ابراز داشت : همه نهاد ها مکلف هستنند در خصوص این امر خطیر همت و تلاش خود را گمارند.

وی ادامه داد :جوانی جمعیت نقش مهمی در اقتصاد و امنیت کشور دارد که سازمان ها و ادارات شهرستان دنا در این خصوص باید پای کار باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: