« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
یاداشت از سیدعلی عباس محدث؛
وقتی مدیر اجرایی استان، به جای تصمیم گیری و ارائه برنامه برای کاهش بیکاری، پیشگیری از خودکشی، اعتیاد، تکدی گری، کودکان کار، طلاق و ...، علاوه بر تصمیمات کشوری، برای استان ما هیچ ایده ای جز گریۀ مظلومانه و تن دادن به خواست نمایندگان ندارد، نمی گذارم نام دکتر خرامین را در این وااسفای مدیریت هزینه کنید.

پایگاه خبری آوای رودکوف-سیدعلی عباس محدث:رزومه شما را هرچند قبلاً هم دیده بودم، اما با نگاه امروزم با هدف تصمیم شما که متفاوت از گذشته بود، مطالعه کردم. امروز در میان مقالات، ایده ها، اعتبارنامه های علمی، کتاب های تألیفی و کلاً هر جایی از رزومه را بررسی کردم، دنبال واقعیتی بودم که ندیدم. گذشتۀ سیاسی شما را مرور کردم. نقش اصلی تان در شکل گیری جریان اصول گرایی و اعتباری که برای کاندیداهای موفق و گاهی شکست خورده این جریان، در سطح استانی و کشوری داشتید را هم ارزیابی کردم. به اینکه در مناسبت های مختلف ملی و استانی، به عنوان تئوریسین این جریان، در متینگ های دانشگاهی و مردمی حاضر شده و گفتمان سیاسی نظام، امام و رهبری را تدوین می کردید، آن را هم مورد مداقه قرار دادم. دوباره برگشتم و رزومه شما، تعداد پایان نامه هایی را که مدیریت کرده بودید و حتی برخی را در سایت های علمی، پژوهشی جستجو کردم، سوابق مدیریتی و عملکردهای اجرایی تان را به دقت نگریستم و باز هم همان حقیقت گم شده ام را نیافتم.

توصیه به استادم جناب آقای

صادقانه و از منظر کسی که جامعه شناسی خوانده ام، جسارت کرده و شما را هشدار می دهم و نصیحت می کنم.

اگر می خواهید شیرعلی خرامین فرزند علی را نابود بکنی، به من و ماها هیچ ربطی ندارد. اگر قصد تحقیر و تضعیفش را داری، باز هم به من و ماها صنمی نیست. اما اگر قرار باشد که دکتر خرامین، فرزند ایران، اندیشمند روانشناس و چهره ملی این مملکت را که تمام سرمایۀ فکری، سیاسی و اعتبار علمی استان ما بوده و راه روشنِ دانشگاه به سوی مردمی بینوا و مستمند که مغضوبِ سیاستمدارانِ بیسواد شده اند را خراب کنی، خرابت می کنم.

وقتی می بینم که مردم ما با آن همه دلاورمردی که فرزندان شان در 8 سال دفاع مقدس و سازندگی ایران اسلامی داشتند و این همه چهره علمی و دانشگاهی چون شما که در پهن دشت ایران اسلامی سرافرازی می کنند، به دنبال رؤسای جمهور بیسواد، وزرای آویزان به نمایندگان و استانداران اجیر شده، کیلومترها می دوند و پشت درب اتاق شان منتظر پاراف های بی اساس می مانند، نمی گذارم، با نام دکتر خرامین بازی بشود.

وقتی با آن همه هجمه های داخلی و رسانه های بیگانه، بیش از 18 میلیون نفر به آقای رئیسی رأی می دهند ولی متأسفانه وزیری را انتخاب می کند که با وقاحت تمام و در حالی که سیب زمینی کیلویی 40 هزار تومان است، می گوید با یک میلیون تومان اشتغال زایی می کند، و بعد از استعفای اجباری اش، در بزرگترین مرکز اقتصادی منصوبش می کند، نمی گذارم به نام دکتر خرامین احساسی برخورد بشود.

حالا که استاندار ما کسی می شود که بجای تعیین مدیران علمی و دانشگاهی، دربست، گوش به فرمان نمایندگان قانون گریزی می شود که آبدارچی و راننده و معلم ابتدایی و سروان و بیکار را در سمت های فرماندار و مدیرکل منصوب می کند، نخواهم گذاشت از اعتبار دکتر خرامین سوءاستفاده بشود.

وقتی مدیر اجرایی استان، به جای تصمیم گیری و ارائه برنامه برای کاهش بیکاری، پیشگیری از خودکشی، اعتیاد، تکدی گری، کودکان کار، طلاق و ...، علاوه بر تصمیمات کشوری، برای استان ما هیچ ایده ای جز گریۀ مظلومانه و تن دادن به خواست نمایندگان ندارد، نمی گذارم نام دکتر خرامین را در این وااسفای مدیریت هزینه کنید.

وقتی کسانی از ائتلاف و اصلح می گویند که ایده های اصول گرایی را به ماندگاری استانداری که هیچ تحولی در ساختارهای اجرایی استان نداشته و معاون سیاسی اش نیز کمترین هنری در اصلاح مدیریت سیاسی استان به غیر از خواست نمایندگان ندارد، شیرعلی خرامین را نمی دانم ولی دکتر شیرعلی خرامین اصلحِ این بازار نیست و نمی گذارم در این عرصه تحقیر شود.

این سیاستی که می فرمایی به توانمندی قبرستانها دوخته شده است، وصلۀ کسانی است که به جای ایده های علمی و اخلاقی و نظری، پشت تریبونهای انتخاباتی فحش بدهند و دروغ بگویند و به حقایق و راستی ها، تهمت بزنند. من در رزومه شما این را ندیدم. واقعیت گم شده ای که دنبالش بودم و در جامعه امروز ما با سیاست عجین است و محور اساسی رأی آوری است، بی هنری است. در رزومه شما مطالبی وجود دارد که بیانگر آن است که می فهمید. درک علمی و سیاسی به حقیقت و واقعیت ها دارید. مدیون کسی به غیر از خدا و والدین و خودتان نیستید. نمی دانم چگونه فکر کردید که می توانید دردمند این جامعه باشید؟ چند درصد اساتید دانشگاهی همراه شما هستند؟ چند درصد نویسندگان کتاب و داستان و مقالات شما را همراهی می کنند؟ اون کسی که به شما گفته باید چند میلیارد هزینه کنید، درست می گفت. اون کسی که به شما گفته باید به جای دانشگاه، به قبرستان ها بروید، درست می گفت. اونی که به شما گفته بود رزومه را به مردم بویژه مدرک داران دانشگاهی نشان ندهید، حقیقت را گفته بود. چون رزومه علمی توهین به کسانی است که قرار است ما انتخاب کنم.

سخن کوتاه می کنم، جناب آقای دکتر شیرعلی خرامین، استاد ارزشمندم؛
لطفاً در محافل سیاسی از اعتبار و نام دکتر شیرعلی خرامین استفاده سیاسی نکنید. همۀ این اسم که به همراه دانش و معلوماتش از نگاه جامعه شناختی، پارادایم فکری استان ما است، متعلق به شما نیست. در جهان سوم، هنر سیاسی بودن، علمی نبودن است. مدرک داشتن با علمی بودن متفاوت است. دوباره علمی بودن با مدیریت، دنیایی فاصله دارد. عنوان و کرسی دانشگاهی داشتن، هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. شما که متن سخنرانی بسیاری از کاندیداهای اصول گرایی قبل از این دوره را نوشتین، چرا فکر کردید که می توانید دانش و معلومات علمی دکتر شیرعلی خرامین در این آشفته بازار بی هنری و بداخلاقی هزینه کنید؟ در جلسات با رسانه، دانشگاهیان، بازاریان، ادارات، فرهنگیان و ...، از دانش و مدرک دانشگاهی و برنامه های علمی برای توسعه محوری و یا فهم بر قوانین و نقش نمایندگان در تصمیم گیریهای کلان از شما می پرسند؟ از ایده های جامعه شناختی شما در مورد نقش طایفه و قوم و ایل و منطقه برای کاهش آسیب های اجتماعی، همگرایی و انسجام اجتماعی می پرسند یا از میزان آراء تان در طایفه و ایل و ...؟

و تمنای آخرم؛
همین فردا صبح، بر اسب خردتان سوار شوید، به یکی از کلاسهای دانشگاهی که هیچ کس به غیر از خودتان در آن نباشد بروید و 45 دقیقه برای شیرعلی خرامین از زبان دکتر شیرعلی خرامین، پیرامون همسانی حقیقت نمایندگی با واقعیت نمایندگی در این استان سخن بگویید. علت بی توجهی و عدم درخواست بزرگان و تصمیم گیرندگان جریان اصول گرایی را از دکترشیرعلی خرامین در سنوات گذشته جهت حضور در رقابت های انتخاباتی را برای شیرعلی خرامین تحلیل کنید. عوامل بازدارنده و عدم رأی آوری دکتر شیرعلی خرامین به جای شیرعلی خرامین را برشمارید. علت موفقیت شیرعلی خرامین در مقابل دکتر شیرعلی خرامین را نیز بیان کنید.
خداوکیلی هر نتیجه ای که بدست آوردید، در رسانه های استان بیان کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: