« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
سیاسی؛
خواسته مردم سادات محمودی درخصوص بخش شدن و شهرستان شدن پاتاوه خواسته به حقی است، از ماه های گذشته شهرستان شدن پاتاوه را حق می دانستم و پیگیر بودم، و نباید خواسته های به حق مردم و خدمات دولت در زمان انتخابات قطع شود، همین الان هم اگر کلنگ بخشداری در سادات محمودی زده شود، ما نفر اول هستیم که استقبال می کنیم و پیگیر خواهیم بود. نه بخاطر انتخابات و رأی بلکه بخاطر مردم پیگیری می کنم.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، نشست هم‌اندیشی نادر منتظریان فعال شاخص سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعی از اهالی سادات محمودی برگزار شد.

نادر منتظریان: آیت الله ملک حسینی مایه فخر و افتخار استان است / از روز اول با ساخت سد خرسان مخالف بودم / خواسته مردم سادات محمودی درخصوص بخش شدن و شهرستان شدن پاتاوه خواسته به حقی است/ این از وضعیت سد تنگ سرخ، آن از وضعیت سد کوثر که اگر بخواهیم سری به آن بزنیم، باید از هیئت مدیره این سد در استان بوشهر اجازه بگیریم

در این نشست، نادر منتظریان به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد، این استان امتیازی دارد که هیچ استان دیگری آن را در اختیار ندارد. ما مدیریت آب را در اختیار داریم، ما هستیم که باید اجازه دهیم، دیگران سد بسازد یا نسازد، ما این اختیار را داریم، ما این اختیار را داریم. آنجایی که سد ماه‌پرویز را می‌سازند، باید مشروط به اجازه استان ما سد بسازد. اگر قرار است که وزارت نیرو از ظرفیت‌های ما آب در اختیار دیگر استان‌ها قرار دهد، باید مشروط باشد. مشروط به اینکه حقآبه ما را آزاد پرداخت کنند تا ما بتوانیم استان‌مان را بسازیم.

وی افزود: باید آینده جوانان‌مان را درست کنیم. امروز در بالا دست سد ماه‌پرویز ده‌ها روستا در آینده آواره می‌شود. تنها درآمد زندگی‌شان زمین کشاورزی بود و امروز با قیمت‌گذاریی که می‌شود به این مردم ظلم می‌شود و مسئولین ما به کمک همین مردم، باید شرایطی فراهم کنند، اگر استان فارس به آب ما نیاز دارد، باید در استان ما شهرک و کارخانه ایجاد کند، آن وقت اجازه ساخت و ساز سد را بدهند.

وی گفت: سال‌های خشکسالی پیش می‌آید که ما باید مدیریت آب را در اختیار داشته باشیم، اگر مسئولان امروز از جایگاه استان به درستی استفاده نکند، آیندگان نمی‌توانند کاری کنند، این از وضعیت سد تنگ سرخ، آن از وضعیت سد کوثر که آب استان بندرعباس را با هزار کیلومتر فاصله تأمین می‌کند، سدی که اگر بخواهیم سری به آن بزنیم، باید از هیئت مدیره این سد در استان بوشهر اجازه بگیریم!

منتظریان بیان کرد: همانطوری که استان‌های دیگر به آب نیاز دارند، ما هم باید آب استان خود را استفاده کنیم، مسئولان کشوری باید پاسخ بدهند، اگر امروز اجازه دادیم سد تنگ سرخ ساخته شود، اگر اجازه دهیم از روی رودخانه‌هایمان در پایین دست سد بسازند، فردا روز اجازه نمی‌دهند سد میانی بسازیم، و فقط آه و افسوس برای مردم ما می‌ماند.

منتظریان گفت: در حد یک شهروند و در حد یک کاندیدا، از زمانی که بحث سد خرسان مطرح شد، بیانیه دادم و پیشنهاداتی عنوان کردم، مسئولان و روحانیون ما و نمایندگان ما و مردم، هر کدام وظیفه‌ای در قبال این موضوعات دارند، نباید اجازه دهند این وضعیت به وجود بیاید، از روز اول با ساخت سد خرسان مخالف بودم.

وی گفت: در یک دوره‌ای، به واسطه قتل‌ها و درگیری‌هایی که در چند روستای چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاد، این روستا‌ها به استان ما ملحق شوند، و بعد از اینکه درگیری‌ها کاهش پیدا کرد، و وضعیت اصلاح شد، درخواست کردند که به استان خودشان ملحق شوند، این ماجرا هم اصلاً در دوره ما نبود و در دوره آقای نوذری بود، و‌ایشان نیز هیچ کم و کاستی در این قضیه نگذاشت و خود وزارت کشور تشخیص داد که این چند روستا را به شهرستان قبلی خود برگرداند.

منتظریان بیان کرد: تفکر ما و بزرگان ما همیشه با ساخت سد خرسان مخالف بودند، امروز هم ما مخالف هستیم، و اگر خدا توفیق به ما داد، تا جایی که امکان داشته باشد دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: خواسته مردم سادات‌محمودی درخصوص بخش شدن و شهرستان شدن پاتاوه خواسته به حقی است، از ماه‌های گذشته شهرستان شدن پاتاوه را حق میدانستم و پیگیر بودم، و نباید خواسته‌های به حق مردم و خدمات دولت در زمان انتخابات قطع شود، همین الان هم اگر کلنگ بخشداری در سادات محمودی‌زده شود، ما نفر اول هستیم که استقبال می‌کنیم و پیگیر خواهیم بود. نه بخاطر انتخابات و رأی بلکه بخاطر مردم پیگیری می‌کنم.

وی افزود: آب روستا‌هایی مثل بنستان که در کنار رودخانه‌ها، جیره‌بندی هست، پیگیر این موضوعات هستیم، امروز رایزنی و روزنی و پیگیری داریم و فردا نیز اگر جایگاه داشته باشیم، از جایگاه مسئولیت پیگیری خواهیم کرد.

منتظریان تصریح کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها بر روی انتخابات و جایگاه مردم تأکید کردند، و از مسئولان خواستند که شرایط را برای انتخابات فراهم کنند، افتخار می‌کنیم که مردم بویراحمد بزرگ واحد در این روز‌ها به سخنان رهبری لبیک می‌گویند و تجمع می‌کنند تا پس از آن به پای صندوق رأی حضور پیدا کنند.

وی گفت: اگر بی‌عدالتی اجتماعی وجود دارد حاصل ناکارآمدی‌ها و سوء مدیریت برخی است، طوایف به عنوان فرصت باید در کنار هم قرار بگیرند و همه با هم باید با این ناکارآمدی‌ها مبارزه کنیم.

وی بیان کرد: آیت الله ملک حسینی که مایه فخر و افتخار استان کهگیلویه و بویراحمد است و یکی از علمای بزرگ و از چهره‌های جوان مجلس خبرگان هستند، ما باید به حضور این عالم بزرگ افتخار کنیم و رأی خود را به نام‌ایشان به صندوق رأی بیاندازیم.

منتظریان گفت: اولویت اول بنده جوانان هستند، هر کشور و استان و شهرستانی که از کنار جوانان بی‌تفاوت گذشت خسارت‌هایی به بار می‌اورد که قابل جبران نیست.

وی افزود: صنایع دستی سادات محمودی سابقه دیرینه‌ای دارد ولی چرا زحمت بانوان پشت دار قالی به جیب دلال می‌رود؟ ظرفیت‌های بزرگی داریم که باید به بیمه و شغل آنان توجه بیشتری کنیم. سادات محمودی مثل یک نگین در میان دو رودخانه است، ولی انتظار یک پمپاژ آب را می‌کشد. چقدر می‌توانیم از ظرفیت‌های همین منطقه برای اشتغال زایی استفاده کنیم. هم باید هیئت اجرایی بر روی برگزاری انتخابات سالم دقت داشته باشد و هم کاندیدا‌ها باید در فضای سالم با هم رقابت داشته باشند. ما باید با رقابت سالم و صحیح به صندلی مجلس برسیم، تا بتوانیم در آینده نیز با ناکارآمدی‌ها مبارزه کنیم.

این فعال سیاسی در پایان صحبت‌هایش گفت: بیش از ۳۰ سال مدیریت‌های مختلفی در استان برعهده داشتم، یک اقدام من در برخی مدیریت‌ها به اندازه یک دوره نمایندگی برای مردم ارزشمند بود، اما امروز تشخیصم این است جایی که باید جوانان را نجات داد، تبعیض را برداشت، شایستگان را در کنار هم قرارداد، جایی که باید جلوی سوء استفاده‌کنندگان از طوایف را گرفت، نمایندگی مجلس است

نادر منتظریان: آیت الله ملک حسینی مایه فخر و افتخار استان است / از روز اول با ساخت سد خرسان مخالف بودم / خواسته مردم سادات محمودی درخصوص بخش شدن و شهرستان شدن پاتاوه خواسته به حقی است/ این از وضعیت سد تنگ سرخ، آن از وضعیت سد کوثر که اگر بخواهیم سری به آن بزنیم، باید از هیئت مدیره این سد در استان بوشهر اجازه بگیریمنادر منتظریان: آیت الله ملک حسینی مایه فخر و افتخار استان است / از روز اول با ساخت سد خرسان مخالف بودم / خواسته مردم سادات محمودی درخصوص بخش شدن و شهرستان شدن پاتاوه خواسته به حقی است/ این از وضعیت سد تنگ سرخ، آن از وضعیت سد کوثر که اگر بخواهیم سری به آن بزنیم، باید از هیئت مدیره این سد در استان بوشهر اجازه بگیریم

نادر منتظریان: آیت الله ملک حسینی مایه فخر و افتخار استان است / از روز اول با ساخت سد خرسان مخالف بودم / خواسته مردم سادات محمودی درخصوص بخش شدن و شهرستان شدن پاتاوه خواسته به حقی است/ این از وضعیت سد تنگ سرخ، آن از وضعیت سد کوثر که اگر بخواهیم سری به آن بزنیم، باید از هیئت مدیره این سد در استان بوشهر اجازه بگیریم

نادر منتظریان: آیت الله ملک حسینی مایه فخر و افتخار استان است / از روز اول با ساخت سد خرسان مخالف بودم / خواسته مردم سادات محمودی درخصوص بخش شدن و شهرستان شدن پاتاوه خواسته به حقی است/ این از وضعیت سد تنگ سرخ، آن از وضعیت سد کوثر که اگر بخواهیم سری به آن بزنیم، باید از هیئت مدیره این سد در استان بوشهر اجازه بگیریمنادر منتظریان: آیت الله ملک حسینی مایه فخر و افتخار استان است / از روز اول با ساخت سد خرسان مخالف بودم / خواسته مردم سادات محمودی درخصوص بخش شدن و شهرستان شدن پاتاوه خواسته به حقی است/ این از وضعیت سد تنگ سرخ، آن از وضعیت سد کوثر که اگر بخواهیم سری به آن بزنیم، باید از هیئت مدیره این سد در استان بوشهر اجازه بگیریمنادر منتظریان: آیت الله ملک حسینی مایه فخر و افتخار استان است / از روز اول با ساخت سد خرسان مخالف بودم / خواسته مردم سادات محمودی درخصوص بخش شدن و شهرستان شدن پاتاوه خواسته به حقی است/ این از وضعیت سد تنگ سرخ، آن از وضعیت سد کوثر که اگر بخواهیم سری به آن بزنیم، باید از هیئت مدیره این سد در استان بوشهر اجازه بگیریم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: